در 50 روز آینده با مشکلی روبرو نخواهیم شد / تسلط کافی علی باقری بر پرونده‌های خارجی ایران

معاون سابق اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تسلط بسیار بالای امیرعبداللهیان در حوزه سیاست خارجی و به ویژه مسائل منطقه، در مورد روند ادامه کار وزارت خارجه اظهار کرد: در 50 روز آینده با مشکلی روبرو نخواهیم شد؛ زیرا آقای باقری از تسلط کافی بر پرونده‌های خارجی ایران برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال شهادت دکتر امیرعبداللهیان در سانحه بالگرد رئیس جمهور، علی باقری -معاون سیاسی وزارت امور خارجه- با تصویب هیئت دولت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. بسیاری از دیپلمات‌های فعلی و پیشین وزارت خارجه ضمن اظهار تاسف از حادثه شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان آنان معتقدند با توجه به ساختار دستگاه دیپلماسی خللی در روند کار آن به وجود نخواهد آمد. غلامرضا انصاری -معاون سابق اقتصادی وزارت امور خارجه- در گفتگو با ایسکانیوز، نکاتی را در مورد شخصیت دکتر امیرعبداللهیان و همچنین ادامه کار وزارت خارجه به سرپرستی علی باقری یادآور شدند.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان فردی باتدبیر، عقل محور و اخلاق مدار بود/ شهادت وزیر خارجه خللی در عرصه روابط خارجی ایجاد نخواهد کرد

دکتر انصاری ضمن اشاره به دوران همکاری خود با شهید امیرعبداللهیان اظهار کرد: اطلاعات تجربی ایشان در حوزه منطقه بسیار خوب بود و مهمتر اینکه اخلاق بسیار خوبی داشتند. وی افزود: دکتر امیرعبداللهیان نظر بازی برای پذیرش بحث‌های کارشناسی داشت و به حرف‌های کارشناسان گوش می‌داد و علاوه بر این، تسلط بسیار بالایی در حوزه سیاست خارجی و به ویژه مسائل منطقه داشت.

وی در خصوص ادامه روند کار وزارت خارجه گفت: فکر می‌کنم در 50 روز آینده با هیچ مشکلی روبرو نخواهیم شد؛ زیرا آقای باقری که به عنوان جانشین ایشان تعیین شده‌اند، از تسلط کافی بر پرونده‌های خارجی ایران برخوردار هستند.

دیپلمات پیشین ایران در خصوص بازار داغ شایعات در مورد سانحه روز گذشته نیز تصریح کرد: کسانی که موارد حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند، قصد دارند ثباتی را که در یک سال گذشته در سیاست خارجی ایران به وجود آمده و جهت‌گیری‌های مناسبی انجام شده را تحت تاثیر قرار دهند. از نظر وی، اگرچه این حادثه بسیار دردناک و تاسف‌باری بود، اما به هیچ وجه نباید آن را به حاشیه‌های دیگر وصل کرد و ذهن مسئولین را از تمرکز بر مسائل منطقه منحرف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =