عملیات «وعده صادق» قلب استکبار را نشانه گرفت/ رسانه سازنده افکار و آرا جامعه است

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف از عملیات «وعده صادق» ضربه‌زدن به دو نقطه با استفاده از تعداد محدودی موشک و پهپاد برای تنبیه یک رژیم خشن و بی‌عقل بود، گفت: ما در «وعده صادق» قلب استکبار جهانی را نشانه گرفتیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در آیین اختتامیه جشنواره جام رسانه امید با محوریت جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امید با بیان اینکه «رسانه سازنده افکار و آرا جامعه است»، اظهار کرد: رسانه‌ها هستند که ادراکات ما را از واقعیت‌های بیرون شکل می‌دهند و فضاهای ذهنی ما را نسبت به رخدادها و روندها، آگاه و آشنا می‌کنند.

وی افزود: این رسانه‌ها هستند که واقعیت‌ها و رویدادها را از درون یک نقطه به یک سطح و حجمی از تصور و انگاره تبدیل و در عصری که دشمنان به تعبیر خودشان به دنبال یک نا آگاهی و کورسازی عقلانی هستند؛ بینایی سیاسی ایجاد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دشمنان معتقدند نگاه داشتن جوامع در جهل یک منطق عقلانی دارد و جوامع نباید واقعیت‌ها را آنگونه که هستند بشناسند و این رسانه‌ها هستند که پیش‌فرض‌های ذهنی جوامع را شکل می‌دهند و هنجارهای اجتماعی را می‌سازند، خوب و بدهای جوامع را تعریف می‌کنند و مشعل‌های امید را در اذهان مردم روشن می‌کنند و یا گاهی شعله‌های امید را خاموش می‌کنند.

سلامی اضافه کرد: آرایش جنگی حق و باطل در بعد رسانه‌ها کاملاً واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است و آن‌ چیزی که می‌تواند یک عمل در مقیاس تاکتیکی را به واقعیتی در مقیاس راهبردی تبدیل کند، رسانه‌ها هستند.

«وعده صادق» تنبیه یک رژیم خشن، بی‌عقل و قلب استکبار جهانی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره عملیات «وعده صادق»، یادآور شد: این عملیات از دید ما یک عملیات محدود برای ضربه‌زدن به دو نقطه با استفاده از تعداد محدودی موشک و پهپاد بود با این هدف که یک رژیم خشن و بی‌عقل که جز منطق قدرت چیز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد، تنبیه شود.

وی ادامه داد: ما باید قلب استکبار را به عنوان نقطه‌ای که در منطق سیاسی آمریکا به عنوان یک منفعت حیاتی تلقی می‌شود نشانه می‌گرفتیم و به این مرکز ثقل و نقطه انتقال اراده سیاسی استکبار به درون جهان اسلام، ضربه می‌زدیم و به دشمن خود که یک موجود موذی و آزاردهنده، پیچیده و خشن که مولد ناامنی؛ و ارمغان آن آوارگی، خشونت، حذف ارزش‌های اخلاقی و انسانی و از بین بردن عاطفه‌ها است، حمله میکردیم تا آن را آرام، و فوران مستی او را خاموش کنیم.

وی با بیان اینکه در عملیات "وعده صادق" می‌دانستیم آرایشی که برابر ما قرار دارد جهانی بوده و گستره آن منطقه‌ای است، اظهار کرد: این آرایش شبیه به آنچه بود که در جنگ‌های جهانی رخ داده است. ما می‌دانستیم که یک ائتلاف علیه ما شکل خواهند داد و به میدان خواهند آمد اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد از یک قلب متصل به وحی و صاحب یک حکمت و ژرف‌اندیشی و دشمن‌شناسی شکل گرفت که یک حرکت استثنایی در تاریخ بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وسعت این تصمیم و شجاعتی که در ورای آن نهفته بود و حکمتی که منطق آن را پشتیبانی می‌کرد، و آن پیامد بسیار قوی و گسترده‌ای که این عملیات را به آینده منتقل می‌کرد از درون تدبیر رهبر عظیم الشان انقلاب ریشه گرفت و وسعت تصمیم بر ناشناختگی دل‌های ما از این اقدام، غلبه کرد و ما را در مسیر طراحی تاکتیکی این عملیات قرار داد.

رسانه در میدان نبرد می‌تواند پیام‌آور امید باشد

وی با تاکید بر اینکه رسانه انبساط‌دهنده میدان تأثیر و سازنده کُره تاثیر از یک اقدام نقطه‌ای است، تصریح کرد: کار رسانه است که نقاط را به حجم تبدیل کند و اقدام تاکتیکی را در فضای راهبردی توصیف می‌کند؛ و پیامدها و دستاوردهای عظیم یک اقدام کوچک را نشان می‌دهد؛ گاهی اوقات جغرافیا و مقیاس فیزیکی اقدام به ظاهر کوچک است اما تأثیر روانی آن روی ذهن‌ها، تغییر نگرش‌ها، معماری ادراکات و ساخت یک شخصیت ذهنی جدید به عهده رسانه است، بنابراین اهمیت کسی که در رسانه است هرگز از اهمیت آنکه در میدان است، کمتر نیست و این امر را نه در "وعده صادق" بلکه در بسیاری از رخدادهای کشورمان مشاهده کردیم.

سرلشکر حسین سلامی تصریح کرد: با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند در میدان نبرد، پیام‌آور امید باشد، گفت: رسانه می‌تواند در جایی که دشمن با تلاشی در ابعاد جهانی به دنبال خاموش کردن شعله‌های امید در جامعه ایرانی است تا از پیشرفت بازبماند و نیازمند و تسلیم شود نقش مقابله‌ای ایفا کند، و تحریم‌های ‌ کشورمان برای آنان همین نسخه تسلیم بود اما آنچه در واقعیت رخ داد با انتظارات دشمن همخوان نشد.

امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت دردناک و تلخ گذشته کشور در حوزه‌های مختلف در دوران قبل از انقلاب اسلامی کرد و افزود: ظهور انقلاب اسلامی، میلاد یک رویا، شخصیت، آرمان، هویت، اعتبار و منزلت جدید برای ملت ایران بود تا ما به این نقطه رسیدیم که امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم.

وی ادامه داد: ما اکنون در جایی قرار داریم که می‌توانیم در میدان، بدون هراس پنجه در پنجه دشمنان بزرگ بی‌افکنیم و اراده خود را به آنها تحمیل کنیم و نشان دهیم که ایران، سرزمین پیروزی‌ها و شکست ناپذیری‌ها است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در گذشته واژه «ساخت ایران» برای ما یک آرزو بود، عنوان کرد: در زمانی اخبار علمی و فرهنگی را که از شبکه‌های سیما می‌دیدیم تماما می‌گفت برای اولین‌بار در اروپا و آمریکا و دیگر کشورها یک اتفاق و یا دستاورد علمی رخ داده و جای ما در این اخبار خالی بود و فقط آن را ترجمه می‌کردیم.

وی ادامه داد: اما اکنون هرروزه شاهد هستیم اخباری از چند دستاورد علمی ارزشمند که در خطوط مقدم فناوری‌های نوین قرار دارد رونمایی می‌شود و فورانی از فناوری‌ها موج می‌زند اما، ما از بیان دستاوردها و پیشرفت‌های خود عقب مانده‌ایم و رسانه باید این عقب ماندگی را جبران کند.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره‌ به دستاوردهای ارزشمند و مختلف کشور در حوزه‌های گوناگون و در دوران پس از انقلاب اسلامی، افزود: دشمن می‌خواهد این زیبایی و شکوه را از ما بگیرد و حداقل با تحریف کلام از موضع خود، چشم‌ها را بر واقعیت‌های شکل گرفته در جامعه ببندد و یک جهل عامدانه در میان ما بپراکند.

وی تصریح کرد: به عنوان یک سرباز کوچک این سرزمین و پاسدار و حافظ ارزش‌ها، آرمان‌ها، امنیت، رفاه و پیشرفت این جامعه و یک خادم و فداعی کوچک با وجود اینکه شاید برخی‌ها نیز به این کلام خرده بگیرند می‌گویم که "ما در غیر از میدان تهدید و بدون وجود دشمن بزرگ، رشد نمی‌کردیم".

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن و دشمنی او برای ما بهترین فرصت را برای قدرتمند شدن ایجاد کرد هرچند که ما را در صحنه‌های سختی درگیر کرد.

سلامی افزود: ما در یک دفاع هشت ساله توانستیم به این آستانه از قدرت برسیم؛ جنگی که سخت، تلخ و دردناک بود اما مولودی که از آن به دنیا آمد اقتدار و عظمت و شکوه دفاعی یک ملت بود که می‌خواست در میانه یک میدان سخت که قدرت های بزرگ جهانی آن را احاطه کرده بودند حرف‌های قوی برای خود و دنیا بزند. اگر آن تحریم اقتصادی جهانی نبود ما به این حجم از تولید، پژوهش و ساخت نمی‌رسیدیم.

وی در پایان اضافه کرد: رسانه‌ها در میدان مقابله با دشمن نقش اول را بازی می‌کنند و آنچه که رسانه‌ها انجام می‌دهند قدرتمندتر از آن چیزی است که ما در حوزه دفاعی و نظامی انجام می‌دهیم اما زمانی که این دو قدرت به هم اضافه شوند، قدرت ما جهانی شده و تأثیر بی‌نظیر برجا می‌گذارد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1231511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =