کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر در سطح هشدار قرار دارد

مسئولان درمانی و مردم از کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر و مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهرستان گلایه و تقاضای رفع مشکلات را دارند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، مردم شهرستان رامسر در مراجعه به بیمارستان امام سجاد(ع) و مراکز درمانی با اعلام کمبود امکانات و تجهیزات درمانی از سوی کارکنان این مراکز مواجه می‌شوند که مورد گلایه بیماران و همراهان است.

این موضوع در حالی است که پرسنل درمانی مراکز اعلامی فوق نیز، کمبود را اذعان و بیان می‌کنند: با وجود امکانات موجود، بهترین خدمات به بیماران، ارائه می‌شود.

پس از گلایه مردم شهرستان رامسر در این باره، دادستان شهرستان رامسر با انتشار اطلاعیه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد که در صورت احراز قصور و ترک فعل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس بیمارستان، مسئول جبران صدمات وارده و یا فوت بیمار است.

وی در اطلاعیه خود با اشاره به مواد قانونی ۲۰، ۱۴۳، ۲۹۵، ۵۰۶ و تبصره ۲ ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و رئیس دانشگاه را ضامن به جبران خسارت معرفی و از ذی‌نفعان خواست تا در صورت لزوم با احراز ترک فعل و شرایط قصور و تقصیر به احقاق حق خود در مراجع قضایی، اقدام کنند.

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یا کمبود لوازم و تجهیزات در بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان رامسر را صحیح نمی‌داند و یا اینکه اراده‌ای بر رفع آن را ندارد.

اگر موضوع کمبود در بیمارستان‌ها صحت ندارد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نسبت به موضوع مطروحه، شفاف‌سازی کنند در غیر اینصورت در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص اقدام کنند تا بیماران و همراهان آنان بتوانند از امکانات موجود بهره ببرند و از سفر درمانی به سایر نقاط استان و کشور، جلوگیری شود.

با این اوصاف از مقامات ارشد استانی، امید آن می‌رود که سریعا به موضوع ورود کرده و علاج کار را قبل از وقوع کنند.

گزارش‌های واصله به این خبرگزاری، نشان می‌دهد که در برخی مراکز بیمارستانی و درمانی سطح استان نیز کمبود برخی از داروها و اقلام، وجود دارد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1232170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =