توافق نامه همکاری بین دانشگاه آزاد خوزستان و اداره‌کل راه و شهرسازی به امضا رسید

این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قوانین سامان‌دهی، حمایت و جهش تولید و عرضه مسکن و به منظور تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های طرح جامع مسکن صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، پیرو جلسات مشترک شورای مسکن شهرستان دزفول در خصوص تعیین تکلیف یک قطعه زمین با کاربری آموزش عالی که هم اکنون تحت تصرف دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می‌باشد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار کرد.

در این دیدار که در راستای اجرای قوانین سامان‌دهی، حمایت، جهش تولید و عرضه مسکن و به منظور تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های طرح جامع مسکن صورت گرفت، پس از مذاکرات بین دو طرف، توافق‌نامه‌ای میان علی افروس رئیس دانشگاه با مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان به امضا رسید.

در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و... مشارکت داشته باشد.

همچنین مقرر شد دانشگاه ملک فوق‌الذکر را جهت تغییر کاربری به نمایندگان راه و شهرسازی استان واگذار نماید و پس از بازنگری طرح تفصیلی و تغییر کاربری اراضی مورد توافق و تهیه طرح تفکیکی و آماده‌سازی و تصویب آن در مراجع قانونی، پس از کسر سهم شهرداری، به میزان۵۰ درصد از اراضی باقی‌مانده با کاربری خالص مسکونی و۵۰ درصد دیگر با کاربری تجاری در سهم دانشگاه آزاد اسلامی باقی مانده و بقیه سطوح حاصل از تفکیک با هر کاربری طبق طرح مصوب و میزان۵۰ درصد از کاربری‌های مسکونی و تجاری باقی مانده در سهم سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد.

علاوه بر این، طبق این تفاهم نامه کلیه کاربری‌های عمومی از قبیل، آموزشی، ورزشی، مذهبی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و هنری، فضای سبز و غیره مطابق سرانه‌های شواری عالی معماری و شهرسازی که به تصویب مراجع ذی صالح می‌رسد، تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی می گردد.

خبرنگار: مائده سعدی
انتهای خبر/

کد خبر: 1233498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =