طهرانچی: شهدای دانشجو افتخار دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگانش جز شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت هستند.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز ۲۴ خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند. اینکه قرآن می‌فرمایند شهید زنده است یعنی شهادت یک موضوع تاریخی نیست.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهره گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

دکتر طهرانچی بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه باید با فرهنگ شهادت، زندگی نامه شهدا، سیرت آنان آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگان جز شهدای مدافع حرم امنیت و سلامت هستند. لذا این شهدا الگوهای فرهنگی سایر دانشجویان هستند.

دکتر طهرانچی گفت: درس دفاع مقدس به عنوان یک درس اسلامی و اصلی از سال‌های گذشته در دانشگاه آزاداسلامی تدریس می‌شده است در حالی که این درس در سایر دانشگاه‌ها به تازگی تدریس می‌شود. ما تلاش می‌کنیم دانشجوهای ورودی جدید در سال اول این درس را پاس کنند.

وی افزود: درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با زندگی شهدا و مفاهیم ایثار شهادت است، علاوه‌بر آن برگزاری کنگره های شهدا نیز باعث افزایش آشنایی می شود.

دکتر طهرانیچ گفت: حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است، علاوه بر این مطالب برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوع جهاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش آموزان مدارس سما نیز برنامه هایی برای آشنایی آن ها با شهدا دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طیف گسترده‌ای از تفکرات دانشجویان را دارد. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها دانشجویان با هر طرز تفکری نسبت به شهدا سر تعظیم فرود می‌آورند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشجویان با هر نگاه سیاسی و اجتماعی برای شهدا ارزش قائل هستند، ابراز کرد: این موضوع یک سرمایه جدی برای دانشگاه آزاداسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =