طهرانچی: دانشگاه آزاد استان تهران ۷۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه افتخار می‌کند که ۷۲ شهید فقط در استان تهران تقدیم انقلاب و مردم کرده است.

به گزاری خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز ۲۴ خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال برگزار شد، گفت: شهدا و خانواده‌های آنان افتخار مجموعه این دانشگاه هستند.

وی افزود: شاید اغتشاشات ۱۴۰۱ ما را ما متوجه کردی که بخشی از نسل جامعه به عنوان نسل z به گونه‌ای خاص تربیت شده و رفتار می‌کند. کارکرد این نسل، تحقق اهداف غرب است‌.

دکتر طهرانچی گفت: ما نسل انقلاب اسلامی را در مقابل نسل z داریم. نسل انقلابی بیم ۶۰ تا ۷۰ سال سن دارند که البته جز ستون‌های انقلاب هم محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نسل جوانان متولد دهه ۶۰ خاطره‌ای از مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی ندارند. آنان فقط به واسطه خاطرات والدین و سایرین به انقلاب اسلامی وصل می‌شوند.

وی ادامه داد: متولدین سال‌های ۶۸ تا ۸۴ شعار رفاه را سرلوحه خود قرار داده اند. در چنین شرایط برخی رفاه می‌خواستند و برخی دیگر به دنبال آرمان‌های انقلاب اسلامی بودند.

دکتر طهرانچی گفت: نسل فعلی نیز به دو دسته تقسیم شده‌اند. یعنی برخی افراد از نسل چهارم انقلاب بوده که در مواجه با اینترنت و فضای مجازی هستند و نسل z نام دارند. برخی دیگر نیز انقلابی اصلی و عدالتخواه هستند که مانند خورشید تابان در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مردم با توجه به تفکرات خودشان با نسل چهارم انقلاب رفتار می‌کنند که این موضوع صحیح نیست. 

وی خاطرنشان کرد: رفاه، دانایی، توانایی از ویژگی‌های جوانان است. جوانان امروز به دنبال ثروت کلان هستند. این موضوع نیز نتیجه تربیت نامناسب و عدم آگاهی و شناخت مفاهیم انقلاب است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: خانواده شهدا بدانند که فرزندان آنان زنده هستند. شهدا زیست جاودانه دارند. ما باید در تربیت فرزندانمان شهیدان  را الگو قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما با ادامه دادن راه شهدا از آنان قدردانی می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی و زنده می‌داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد که ۷۲ شهید فقط در استان تهران تقدیم انقلاب و مردم کرده است. این شهدا جز دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =