تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای نخبه پروری

انجمن‌های علمی و تیم‌های رباتیک دانشجویی فرصتی بی نظیر برای نخبه پروری و جذب دانشجویان برای این حرفه جذاب است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا جناب زاده عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: در سال 1383 اولین تیم‌های دانشجویی برای شرکت در مسابقات داخلی رباتیک تشکیل شد و در سال 1384 اقدامات لازم برای تست انجمن توسط هیئت مؤسس صورت پذیرفت و توسط سازمان مرکزی بطور رسمی، انجمن علمی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ثبت رسید.

مؤسس و مسئول انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: تا سال 1386 مسابقات داخلی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شد و در سال 2007 اولین حضور در مسابقات بین‌المللی صورت گرفت و این حضور پر افتخار توسط دانشجوی رشته امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود.

جناب زاده ادامه داد: حضور در مسابقات بین المللی اولین بار توسط این واحد صورت گرفت و در سال 2008 اولین ربات امدادگری که توانست مسابقه را بطور کامل طی کند، توسط اعضاء این مجموعه ساخته شد و در همین سال مقام سوم توسط آنها در مسابقات کسب شد.

همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: همین موفقیت زمینه‌ای شد برای کار در مسابقات جهانی چین و این موفقیت‌ها مستمر بود و با توجه به انگیزه‌ای که در دانشجوها ایجاد شده بود، مجبور به توسعه و گسترش انجمن شدیم.

موسس تیم رباتیک دانشگاه در پایان اضافه کرد: این انجمن خروجی بی‌نظیری داشته است که فعالیت‌های زیادی را توسط افراد حاضر در آن شاهد هستیم و در کنار آن به مدت 4 یا 5 سال پژوهشگر برتر استان در بین دانشجوها از اعضای انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد بودند، ما توانستیم به حول و قوه الهی قدمی اساسی و مهم در راستای آموزش و پرورش و نخبه پروری در دانشگاه آزاد اسلامی برداریم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1234197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =