QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

۱۰ شهر برتر جهان از نظر تحصیل و آموزش توسط کیواس رتبه‌بندی شدند که اولین و بهترین آنها لندن شناخته شده است. در بخش نخست این گزارش سه شهر برتر لندن، توکیو و سئول را از نظر شاخص‌های اصلی کیواس بررسی کردیم. در این بخش به بررسی بقیه شهرها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ کیواس برای دوازدهمین سال پیاپی، بهترین شهرهای دانشجویی سال ۲۰۲۵ را فهرست کرد. کیواس در فهرست خود به شهرهای دانشجویی جهان در چند بخش دیدگاه دانشجویی، فعالیت کارفرماها، مطلوبیت، مقرون‌ به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی امتیاز داده است که براساس آن لندن بهترین شهر دانشجویی شناخته شد. بعد از لندن نیز توکیو و سئول به ترتیب دومین و سومین شهر جذاب برای دانشجویان بین‌المللی هستند.

آسیا و اقیانوسیه

۲ شهر از استرالیا در فهرست ۱۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار دارند؛ ملبورن در رتبه پنجم و سیدنی در رتبه ششم. اوکلند در نیوزلند در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد.

۲ شهر از ژاپن نیز در فهرست ۲۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار دارند؛ توکیو در رتبه دوم و اوزاکا در رتبه دوازدهمین. توکیو حتی لقب برترین شهر از نظر معیارهای فعالیت کارفرما و مطلوبیت را از آن خود کرده است.

سئول با ۲۳ دانشگاه بیشترین دانشگاه را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی دارد.

پکن در رتبه ۳۱ فهرست برترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد و نقطه قوت آن ارتقا و تقویت دانشگاه‌های عالی و فرصت‌های شغلی در این شهر است.

آسیای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا

ازمیر در ترکیه مقرون به‌صرفه‌ترین شهر دانشجویی رتبه‌بندی شده است، در حالی که اندونزی مقرون به‌صرفه‌ترین کشور است. قاهره بهترین شهر دانشجویی در قاره آفریقا به شمار می‌رود و در رتبه ۷۵ قرار دارد و کیپ تاون در رتبه ۸۱ قرار دارد.

در رتبه ۷۲، دبی رتبه اول در منطقه عرب را دارد.

اروپا

شهرهای زیادی از اروپا در لیست برترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته‌اند؛ نام مونیخ و برلین، لندن و ادینبورگ، و زوریخ و لوزان، آلمان، بریتانیا و سوئیس همگی در بین ۲۰ کشور برتر به چشم می‌خورند. برلین محبوب‌ترین شهر در میان دانشجویان فعلی و سابق است. کپنهاگ و زوریخ به ترتیب دوم و سوم از نظر مطلوبیت هستند.

آمریکای شمالی

سه شهر از کانادا جزو بهترین شهرهای دانشجویی جهان هستند: مونترال، تورنتو و ونکوور که به ترتیب در رده‌های دهم، یازدهم و نوزدهم قرار دارند. هر سه شهر نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده‌اند و مونترال و تورنتو در بخش نمای دانشجویی امتیاز بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

جالب است که هیچ شهری از آمریکا در بین ۱۰ شهر برتر جهان نیست و بوستون از رتبه دهم به شانزدهم سقوط کرده است. با این حال، نیویورک دومین شهر برتر دانشجویی در آمریکا است و در رتبه نوزدهم فهرست کیواس قرار دارد.

آمریکای لاتین

بهترین شهر برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در آمریکای لاتین هستند، بوئنوس آیرس در آرژانتین است؛ اگرچه این شهر طی ۲ سال گذشته ۱۹ پله در رتبه‌بندی سقوط کرده و به رتبه ۴۲ رسیده است. در مقابل، سانتیاگو در شیلی، نسبت به مدت مشابه ۱۰ پله صعود داشته و در سال ۲۰۲۵ در رتبه ۵۰ قرار گرفته است.

در قسمت نخست این گزارش، سه شهر برتر دانشجویی یعنی لندن، توکیو و سئول را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه به بررسی بقیه این شهرها می‌پردازیم:

مونیخ

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

مطابق با وضعیت رو به رشد آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی بین‌المللی، این کشور ۲ شهر در بین ۱۰ شهر برتر دانشجویی کیواس امسال دارد. مونیخ به رتبه چهارم صعود کرده و به یکی از بهترین مقاصد جهان برای دانشجویان تبدیل شده است.

شاهکار چشمگیر مونیخ بدون شک با رتبه‌بندی آن در مطلوبیت، فعالیت کارفرما و شاخص‌های مقرون‌به‌صرفه، احتمالاً به دلیل قیمت‌های پایین‌تر شهر در مقایسه با دیگر مراکز اروپایی، کیفیت زندگی، سهولت در رفت‌وآمد و زنده بودن فضای شهر است.

علاوه براین، دانشگاه‌های دولتی آلمان اکثرا بدون در نظر گرفتن ملیت، هیچ شهریه ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی دریافت نمی کنند.

دانشگاه فنی مونیخ در این شهر بهترین رتبه را نسبت به دانشگاه‌های دیگر آلمان در رده بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس ۲۰۲۵ کسب کرده و در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفته است.

چهارمین شهر برتر جهان برای دانشجویان در همه زمینه‌ها امتیاز خوبی کسب کرده است. این شهر با امکانات رفاهی فراوان که زندگی را با بودجه دانشجویی قابل مدیریت می‌کند، به صورت روزانه مقرون به‌صرفه است.

مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان، استانداردهای بالای زندگی را با قیمت‌های مقرون به‌صرفه به دانشجویان ارائه می‌دهد. در حالی که هزینه زندگی ممکن است بالاتر از سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان به نظر برسد، اما متناسب با کیفیت زندگی است. این موضوع در شاخص مطلوبیت منعکس شده و موجب شده است که مونیخ در رتبه دوازدهم در سراسر جهان قرار دارد.

مونیخ شهری فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای دانشجویان است. هر ساله بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ متقاضی بین‌المللی - که ۲۵ درصد از کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند - راهی این شهر می‌شوند تا سفر تحصیلی خود را از مقطع کارشناسی گرفته تا اراسموس و برنامه‌های تبادل را آغاز کنند. این باعث شده است که شهر امتیاز عالی برای تنوع دانشجویان کسب کند، زیرا دانش‌آموزان می‌توانند محیطی با ذهن باز و متنوع پیدا کنند که در آن فرهنگ‌های مختلف در سراسر آن جشن گرفته می‌شود.

ممکن است هزینه‌های زندگی در مونیخ در مقایسه با سایر شهرهای آلمان و اروپایی مانند برلین و لندن بالاتر باشد. با این حال، با در نظر گرفتن زیرساخت‌های عالی و استاندارد زندگی استثنائی، از نظر مقرون به‌صرفه بودن در رتبه ۵۴ جهان قرار گرفت.

مونیخ در بین ۱۰ کارفرمای برتر جهان قرار گرفت و دلیل خوبی هم دارد: این شهر یک مرکز تجاری قوی نه تنها در بایرن، بلکه در آلمان و اروپا است. شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌دبلیو، اکسنچر و دلویتی همگی فاتر مرکزی در این شهر دارند و از این رو فرصت‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان جوان در صنایع و بخش‌ها ایجاد می‌کنند.

ملبورن

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

در رتبه پنجم بهترین شهرهای دانشجویی امسال، ملبورن قرار دارد. ملبورن یک مقصد بسیار جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است و یکی از متنوع‌ترین جوامع دانشجویی جهان را در خود جای داده است. بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از بالاترین امتیازات رتبه‌بندی را برای دیدگاه دانشجویان و تنوع دانشجویان به دست آورد.

هفت دانشگاه در ملبورن در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۵ کیواس به چشم می‌خوند که بالاترین رتبه دانشگاه ملبورن در رتبه سیزدهم جهان و همچنین بالاترین رتبه در استرالیا است.

ملبورن رتبه دوم را در شاخص دیدگاه دانشجو دارد و در نظرسنجی دانشجویی مجموعه ای از تمجیدها را دریافت می‌کند. زیرا ملبورن در سطح بین‌المللی بسیار متنوع و دانشجوپسند است. جابه‌جایی در شهر بسیار آسان است و فرهنگ پر جنب‌وجوشی دارد

ملبورن یکی از متنوع‌ترین شهرهای استرالیا است که حدود ۹ هزار و ۴۰۰ دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان دارد. علاوه بر این، حدود ۴۰ درصد از جمعیت ملبورن در خارج از کشور متولد شده‌اند.

این شهر فقط در مورد مقرون به‌صرفه بودن دچار مشکل می‌شود، زیرا هزینه‌های زندگی در آن بالاست. هزینه زندگی در ملبورن به عنوان دانشجو می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، به ویژه بین افرادی که زندگی در محوطه دانشگاه یا اقامتگاه‌های اجاره ای خصوصی را انتخاب کرده‌اند.

ملبورن علاوه بر دارا بودن بالاترین امتیاز برای‌ترکیب دانش‌آموزان، از نظر مطلوبیت نیز امتیاز خوبی کسب می‌کند که هم کیفیت کلی زندگی در شهر و هم وضعیت آن را به عنوان مقصد دانشجویی مورد تقاضا منعکس می‌کند.

ملبورن امسال رتبه شانزدهم را در شاخص فعالیت کارفرمایان به خود اختصاص داده است که نشان دهنده میزان فرصت‌ها برای فارغ‌التحصیلان است. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی دارای دفتر مرکزی در ملبورن هستند و این شهر دومین بندر بزرگ کشور را در خود جای داده است و همچنین از پیوندهای جغرافیایی با اقتصادهای بزرگ آسیایی مانند ژاپن و اندونزی بهره می‌برد.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا ۴۰ ساعت در هفته در حین تحصیل با ویزای دانشجویی کار کنند و می‌توانند در طول تعطیلات ترم به صورت تمام وقت کار کنند، به این معنی که می‌توانند قبل از فارغ‌التحصیلی، تجربه کاری در ملبورن به دست آورند.

سیدنی

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

اگرچه ملبورن به عنوان شهر دانشجویی پیشروی استرالیا شناخته شده است، سیدنی همچنان رقیب بسیار قدرتمندی است و در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیواس دقیقا بعد از ملبورن در جایگاه ششم قرار گرفته است.

سیدنی به دلیل داشتن جامعه دانشجویی بزرگ، متنوع و فراگیر، رتبه چهارم را از نظر شاخص تنوع دانشجویی کسب کرده است. همچنین از نظر مطلوبیت رتبه چهارم را در جهان دارد که نشان دهنده کیفیت بالای زندگی در شهر و همچنین محبوبیت آن در بین دانشجویان آینده است.

سیدنی همچنین رتبه هجدهم را از نظر فعالیت کارفرمایان در سراسر جهان دارد که نشان دهنده شهرت عالی فارغ‌التحصیلان آن است. همچنین فرصت‌های زیادی برای فارغ‌التحصیلان سیدنی وجود دارد که می‌خواهند پس از درس در استرالیا کار کنند.

مانند سایر مراکز تحصیلی استرالیا، کمترین امتیاز سیدنی به دلیل ترکیبی از شهریه‌های بین‌المللی نسبتاً بالا و هزینه‌های زندگی قابل توجه است، اما به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی راه‌هایی برای پوشش هزینه‌ها پیدا می‌کنند. از این گذشته، ترکیبی از آموزش و سبک زندگی پیشنهادی سیدنی یک پیشنهاد بسیار جذاب را ایجاد می‌کند.

سیدنی علاوه بر قطب مالی و اقتصادی استرالیا، به خاطر چشم‌انداز خیره کننده بندر، سالن اپرای نمادین، مجموعه وسیعی از فضاهای سبز در داخل شهر و نزدیکی به سواحلی شناخته شده است که از زیباترین سواحل نه تنها در استرالیا بلکه در همه جای دنیا هستند. این شهر همچنین توسط اکونومیست به عنوان یکی از ۱۰ شهر قابل زندگی روی کره زمین رتبه‌بندی شده است.

سیدنی در حال حاضر دارای ۶ دانشگاه است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس گنجانده شده است که هم دانشگاه سیدنی و هم دانشگاه نیو ساوت ولز در بین ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

سیدنی در همه شاخص‌های رتبه‌بندی به غیر از مقرون به‌صرفه بودن، عملکرد خوبی داشته است. این روندی است که در همه شهرهای استرالیا در رتبه‌بندی منعکس شده است، زیرا هزینه‌های زندگی این کشور در مقایسه با اکثر شهرهای اروپایی یا آسیایی بالاتر است. با این وجود، سیدنی به دلیل صمیمیت، فرصت‌های عالی برای فارغ‌التحصیلان و کیفیت عالی زندگی، مکانی بسیار مطلوب برای تحصیل باقی مانده است.

سیدنی نه تنها خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است، بلکه یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌رود. برخی از سودآورترین صنایع عبارتند از بخش خدمات، گردشگری، صنعت، کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، علم و فناوری.

در سیدنی، فارغ‌التحصیلان می‌توانند در شرکت‌های برتر جهانی مانند گوگل، اپل، دلویتی و مایکروسافت و همچنین در شرکت‌های محلی زیادی شغل پیدا کنند.

پاریس

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

پاریس مرکز مهم آموزش بین‌المللی است و ۱۲ دانشگاه را در خود جای داده است که نامشان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس آمده‌ است. دانشگاه‌ها و کالج‌های تخصصی نخبگان پاریس مانند پاریس‌تک پلی‌تکنیک اکول، ENS Paris و HEC Paris برخی از مهم‌ترین فیلسوفان، نظریه‌پردازان، دانشمندان، سیاستمداران، رهبران تجاری و ریاضیدانان ۱۰۰ سال اخیر را همراه با جنبش‌های مهم در بخش‌های در ادبیات، فیلم و هنر تولید کرده‌اند.

اگرچه شهر عشق دیگر در بین پنج شهر برتر دانشجویی نیست، اما همچنان در قلب دانشجویان آینده‌نگر در سراسر جهان جایگاهی دارد. عملکرد مستمر پاریس در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیواس عمدتاً به دلیل تمرکز بالای دانشگاه‌های دارای رتبه بین‌المللی است. ۱۲ دانشگاه آن در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس امسال رتبه‌بندی شده‌اند.

امسال این شهر در تمام شاخص‌ها امتیاز خوبی کسب کرده است، به ویژه در شاخص فعالیت کارفرما که در آن رتبه ششم را در جهان دارد. زیرا شرکت‌های بین‌المللی زیادی در منطقه تجاری شهر مستقر هستند که اغلب فارغ‌التحصیلان ماهر را استخدام می‌کنند.

در حالی که پاریس به دلیل هزینه بالای زندگی خود شهرت (موجهی) دارد، این امر تا حد زیادی با شهریه‌های پایین متعادل می‌شود که فقط حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دلار آمریکا در سال برای دانشجویان بین‌المللی هزینه دارد.

امروزه، فارغ‌التحصیلان پاریسی توسط طیف وسیعی از کارفرمایان در سراسر قاره مورد هدف قرار می‌گیرند، همانطور که در امتیاز قوی شهر برای فعالیت کارفرمایان در رتبه‌بندی منعکس می‌شود و در رتبه هفتم جهان قرار می‌گیرد.

همچنین صدها شرکت بین‌المللی با دفاتر در منطقه تجاری پاریس مثل اورآل، گوگل، مایکروسافت و نستله فعالیت می‌کنند که همه آنها اغلب به دنبال استخدام فارغ‌التحصیلان هستند.

زوریخ

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

در رتبه هشتم برترین شهرهای دانشجویی ۲۰۲۵ کیواس زوریخ قرار دارد. زوریخ به خاطر رفاه، نظم و مالیات کم شهرت دارد و اکثرا آن را مکانی برای میلیونرها می‌شناسند تا شهری برای دانشجویان بین‌المللی. اما مطمئناً شایسته جایگاه خود در بین برترین شهرهای دانشجویی جهان است.

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ که در حال حاضر در رتبه هفتم جهان قرار دارد، بالاترین رتبه در قاره اروپا و بهترین دانشگاه خارج از آمریکا و بریتانیا به شمار می‌آید. دانشگاه زوریخ همچنین در رتبه‌بندی ۲۰۲۵ دانشگاه‌های کیواس در رتبه ۱۰۹ قرار دارد.

امسال، ۲ تا از دانشگاه‌های زوریخ را می‌توان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس یافت. زوریخ به ویژه در شاخص‌های مطلوبیت و دیدگاه دانشجو امتیاز بالایی کسب می‌کند، اما در هر یک از شاخص‌هایی که برای جمع‌آوری رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیواس استفاده می‌شود، نمرات عالی کسب می‌کند. هزینه‌های بالای زندگی زوریخ با هزینه‌های پایین شهریه آن جبران می‌شود.

زوریخ امسال در شاخص مطلوبیت پنج امتیاز برتر را کسب کرده و در رتبه سوم جهانی قرار دارد.

به طور کلی، زوریخ یکی از گران‌ترین شهرهای دانشجویی برای هزینه‌های زندگی است که امسال در رتبه ۹۸ در شاخص مقرون‌به‌صرفه قرار گرفته است. در حالی که اجاره خانه و معاشرت ممکن است گران باشد، هزینه‌های تحصیل بین‌المللی در سوئیس نسبتا پایین است، بنابراین هزینه‌های کلی تحصیل در زوریخ در مقایسه با شهرهای انگلستان، آمریکا یا استرالیا احتمالاً بسیار پایین‌تر است. هزینه‌های تحصیل به طور معقولی کم است و به طور متوسط ۲ هزار و ۱۰۰ دلار آمریکا در سال هزینه دارد.

زوریخ که به عنوان نیروگاه اقتصادی سوئیس در نظر گرفته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مالی این کشور را دارد. به همین دلیل، مشاغل بسیاری به طور گسترده در بخش مالی، از جمله در بانکداری، حسابداری، مشاوره مالیاتی، مشاوره تجاری و مدیریت ثروت در دسترس هستند.

سایر مشاغل مربوط به رشته‌های مهندسی، رسانه، بهداشت، تجارت، آموزش و معماری است می‌شود. به طور کلی، زوریخ در رتبه ششم فعالیت کارفرمایان قرار دارد.

برلین

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور به طور پیوسته در حال افزایش محبوبیت است و در رتبه‌بندی امسال کیواس بهترین شهرهای دانشجویی ۲۰۲۵، پایتخت آن برلین، جایگاه خود را در بین ۱۰ شهر برتر کسب کرده است.

جذابیت رو به رشد برلین به عنوان یک مقصد تحصیلی بین‌المللی نیز تا حدی به دلیل داشتن تعداد زیادی دوره به زبان انگلیسی، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد است. در حالی که پایتخت آلمان یک مرکز دانشگاهی در مقیاس شهرهایی مانند لندن، پاریس یا بوستون نیست، سه دانشگاه در برلین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس ۲۰۲۵ قرار دارند. بالاترین رتبه از این بین دانشگاه آزاد برلین است که در رتبه ۹۷ قرار دارد. امسال، برلین بالاترین امتیاز خود را در شاخص نگاه دانشجویی کسب کرد و در رتبه اول قرار گرفت.

۲۰ درصد از دانش آموزان در برلین از خارج از آلمان می‌آیند، به این معنی که پیدا کردن دوست از سراسر جهان آسان است. تمامی هزینه‌های مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان است. برلین امسال از نظر مقرون به‌صرفه بودن در رتبه ۵۸ قرار دارد. به غیر از این، برلین به دلیل کیفیت بالای زندگی، مسکن و مسافرت مقرون به‌صرفه و مراقبت‌های بهداشتی عالی شناخته شده است.

دانشجویانی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که دارای مجوز اقامت هستند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی آن را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کنند. آینده شغلی مناسبی برای فارغ‌التحصیلان در برلین منتظر آنهاست. بیشترین تقاضا برای پزشکان، مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات است. به همین دلیل، برلین از نظر فعالیت کارفرمایی در رتبه چهاردهم قرار دارد.

مونترال

QS بهترین شهرهای دانشگاهی دنیا را معرفی کرد

مونترال در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی ۲۰۲۵ کیواس در رده دهم قرار دارد. مونترال چند فرهنگی، چند زبانه است و به طور گسترده به عنوان «پایتخت فرهنگی کانادا» نامیده می‌شود. این شاخص در چهار شاخص از ۶ شاخص ارزیابی شده به خوبی عمل می‌کند و برای همه آنها به جز مقرون به‌صرفه بودن در بین ۵۰ شاخص برتر قرار می‌گیرد.

مونترال خانه چندین موسسه عالی رتبه کانادا از جمله دانشگاه مک‌گیل (در حال حاضر رتبه ۲۹ جهان و رتبه دوم در کانادا) و دانشگاه مونترال (مشترک ۱۵۹ در جهان، هفتم در کانادا) است. این شهر همچنین یک مدعی ثابت در لیست بهترین مکان‌های جهان برای زندگی است و به نظر می‌رسد که دانشجویان نیز موافق این امر هستند، چون این شهر در واقع در رتبه پانزدهم از نظر شاخص رتبه‌بندی دیدگاه دانشجویی قرار دارد.

مونترال در همه شاخص‌ها در مقایسه با سایر شهرهای برتر که در رتبه‌بندی نشان داده شده‌اند، رتبه خوبی دارد. این شهر با کسب رتبه ۱۵ در سراسر جهان از نظر دیدگاه دانشجویی و رتبه‌بندی در ۲۰ رتبه برتر از نظر مطلوبیت، به وضوح در بین دانشجویان مورد توجه است. در واقع، شهر محیطی امن با حمل‌ونقل عمومی عالی و محله‌های منحصربه‌فرد برای دانشجویان برای کاوش و استراحت ارائه می‌دهد.

مونترال رتبه ۳۲ را از حیث فعالیت کارفرمایان کسب کرده است و کسب‌وکارها در چندین بخش از جمله فناوری، مالی، خرده فروشی، تولید، داروسازی، حمل‌ونقل و بازرگانی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =