آیا خوردن حبوبات خام برای بدن مفید است؟

حبوبات بسیار کم چرب هستند و منبع پروتئین گیاهی و گلوسیدها محسوب می‌شوند. از این گذشته این مواد غذایی مفید دارای مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حبوبات سرشار از آمینو اسید هستند . آمینو اسید یک ماده مغذی برای ساخت پروتئین است و باعث رشد موها، زیبایی پوست و ناخن ها می گردد و همچنین انرژی لازم فرد را تامین خواهد کرد .

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی ضد التهاب چه نوع رژیمی است؟

فیبر یک کربوهیدرات غیر قابل هضم است که احساس سیری به فرد می دهد ، به گوارش او کمک می کند ، باعث می شود که مواد اضافی از بدن او خارج شوند ، قند خون را تنظیم می کند و همچنین کلسترول را پایین تر می آورد.

یکی از مهم ترین مواد مغذی برای تقسیم طبیعی سلول ها در دوران بارداری ، شیردهی، فولیک اسید یا همان ویتامین b9 می باشد

که نقشی بسیار موثر در رشد نوزاد دارد افراد جوان نیز باید به اندازه کافی این ویتامین را به بدن برسانند تا بتوانند متابولیسم مناسب داشته باشند.

آهن نیز یکی دیگر از اجزای معدنی ضروری است که اکسیژن را به سلول های خونی از ریه به دیگر قسمت های بدن می رساند و به افزایش سطح انرژی و استقامت بدن کمک خواهد کرد.

تیامین یا ویتامین ب ۱ نقش فعالی در متابولیسم کربوهیدرات دارد و آن را به انرژی قابل مصرف تبدیل می کند . منگنز نیز مسئول تولید و نگهداری از هورمون های جنسی ، تنظیم قند خون ، عملکرد عصبی و مغزی، تنظیم کلسیم و جذب آن می باشد

منیزیم مسئول افزایش سلامت قلبی عروقی ، بهبود فعالیت عضلانی و ریلکسیشن ، تولید انرژی و استخوان های سالم می باشد.

آنتی اکسیدان موجود در حبوبات برای مبارزه با رادیکال های آزاد همراه با پیری ، سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مناسب است.

حبوبات بر پایه گیاه هستند و شامل مواد مغذی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می باشند. زیرا گلایسمیک کمی دارند و دیابت را کنترل می کنند و بیماری های قلبی عروقی را می کاهند.

فیبر موجود در حبوبات به فرد احساس سیری می دهد و به کاهش وزن کمک می کند . طبق مطالعات انجام شده افرادی که حبوبات مصرف می کنند ، فیبر، پتاسیم ، آهن و مس بیشتری دریافت می کنند . در نتیجه علاوه بر کاهش وزن، یک بدن سالم خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =