کنگره بین‌المللی «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت» در حرم رضوی آغاز شد

کنگره بین‌المللی «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت» در حرم رضوی و با پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان این عرصه مقدس، آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کنگره بین‌المللی «شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مسئولان لشکری و کشوری در حال برگزاری است و خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان به شهدای مدافع حرم از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان نیز حضور دارند.

در این کنگره یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم گرامی داشته می‌شود و رشادت‌ها و فداکاری‌های این جانبازان عرصه جهاد و مقاومت مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

رهبر انقلاب، در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای مدافع حرم بیان داشتند: مدافعان حرم، خطر ناامنی را از منطقه و کشور دور کردند.

در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب آمده است:

حرکت مدافعان حرم یک خطر بزرگ را از سر منطقه و از سر کشور ما بالخصوص دور کرد...، ناامنی داعش و بقیّه‌ی گروه‌هایی که دنباله‌رو یا کنار یا رقیب آن در سوریه و عراق بودند، اگر با همان تشکیلات و همان سازمان‌دهی و مانند اینها [تا کنون] بودند، امنیّت را از کلّ منطقه ربوده بودند، از جمله از ایران، و بدون تردید، ما باید هر چند روز یک‌بار در کشورمان شاهد قضایایی مثل شاهچراغ شیراز و کرمان می‌بودیم؛ در عراق و سوریه هم همین‌جور بود، تا وقتی که حاکمیّت دست خودشان بیفتد. این خطر را مجاهدینِ مبارزِ مدافعِ حرم از بین بردند.

این کنگره فرصتی ارزشمند است تا یاد و خاطره شهدای مدافع حرم زنده نگه داشته شود و رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان به نسل‌های آینده انتقال یابد.

همچنین این کنگره بار دیگر بر تعهد و پایبندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حفظ و حراست از حرم اهل‌بیت (ع) و امنیت و آرامش منطقه تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =