زاکانی: مردم نباید اجازه دهند دولت سوم روحانی سرکار بیاید

زاکانی گفت: وزرای دولت روحانی پرچمداران حمایت از یک کاندیدا شدند و در مناظرات هم گفته شد که دولت سوم روحانی هستند اما مردم نباید اجازه دهند دولت سوم روحانی سرکار بیاید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی شامگاه یکشنبه دهم تیرماه ۱۴۰۳ در گردهمایی جبهه انقلابی ها و رای اولی ها و اقشار مختلف مردم در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) کوی امام علی (ع) شهر اراک اظهار کرد: پرچم انقلاب اسلامی افزون بر ۴۵ سال است که با اقتدار برافراشته شده و به الگویی برای تمامی انسان های آزادی‌خواه تبدیل شده است.اگر در غزه عده ای با حداقل ها در مقابل رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل ایستادند از ملت ایران الگو گرفتند و اگر در لبنان علم افتخار بلند است نتیجه الگو گیری از ملت ایران است و در هر نقطه ای از جغرافیای منطقه این الگو برداری ادامه دارد.

بیشتربخوانید:

کناره‌گیری زاکانی از انتخابات برای وحدت نیروهای انقلاب

وی با بیان اینکه عدالت و معنای تعریف جدیدی از دو قطبی موضوع فقر و غنا، از آرمان های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که باید دست به انتخاب بزنیم و مردم سالاری دینی هدیه انقلاب بوده و تعیین سرنوشت در پای صندوق های رای بزرگترین موهبتی است که در عرصه سیاسی برای تجلی حضور ملت انقلاب بر ما ارزانی داشته است.

زاکانی با بیان اینکه دو گزینه برای انتخاب ملت با عقبه و پیشینه مشخص پیش روی ملت قراردارد، گفت: یکی از این گزینه ها قریب به ۳۲ سال کشور در دوره نخست وزیری، سازندگی، اصلاحات، اعتدال در اختیار آنها بود و شرایط امروز میراث این دوران است. لذا اساس حرکت آنها برمدار مخالفت با عدالت و مردم بود. بر مدار مخالفت با آرمانهای نظام بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز اصلاحات اساسی در چارچوب مبارزه با فقر، فساد و تبعیض نهفته است، تصریح کرد: کارنامه این ۳۲ سال درخشان و قابل دفاع نیست و آنها از گذشته خود فرار می‌کنند. منطق آنان اصلاحات اقتصادی به قیمت جان مردم و له شدن ملت در آن دوران بود.

او گفت: در دوره اصلاحات که آقای پزشکیان افتخار می‌کند وزیر آن دوره بوده است اما مجلس به دلیل بی کفایتی او را استیضاح کرد. توان مدیریت یک وزارتخانه را نداشت اما ادعای مدیریت کشور را دارد.

زاکانی با بیان اینکه در دوره اصلاحات ننگین ترین قراردادهای نفتی کشور منعقد شد، افزود: قرارداد کرسنت بزرگترین خیانت به کشور است و قریب به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار به کشور ضرر زده است. خطاکارترین و مفسدترین افراد در حوزه اقتصادی نفت متعلق به آن دوران است و خائنانه پای قراردادهای متعددی را امضا کردند اما با افتخار خود را متعلق به آن دوران میدانند.

وی گفت: در دوره دولت اعتدال نیز همین مسیر ادامه پیدا کرد که نتیجه آن ایجاد موانع در حوزه تولید در کارخانجات همین استان است.

وی ناکارآمدی و حرکت در جهت ایجاد فساد در کشور را نماد آن دوران بیان کرد و گفت: با فساد در تمام سطوح و برای هر فردی حتی برادر یک مسئول باید مبارزه کرد اما در دوران ریاست جمهوری روحانی اجازه نمی دادند با فساد برادر رییس جمهور برخورد شود.

او با بیان اینکه عده ای در آن دوران مانند سرطان به جان مردم افتاده و شعارهای دروغین سردادند، گفت: روحانی دولت را با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت و با ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به آقای رئیسی تحویل داد. کل بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ برابر همان بدهی دولت روحانی بود و وقتی کشور را تحویل داد قیمت دلار را ۱۰ برابر کرد و شرایط به گونه ای شد که کشور به آشوب کشیده شد.

زاکانی تصریح کرد: وای به حال این ملت که وزیر امور خارجه دولت روحانی به آمریکا التماس کند و ملت تصمیم گرفتند که حق خود را از شما بگیرند و با انتخاب درست آقای جلیلی اجازه ندهند آن دوران تکرار شود.

وی افزود: کشوری را دولت روحانی تحویل داد که مخروبه و بدهکار بود و روزانه فقط ۳۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می رفت و همان کشور با رشد صفر درصد در دولت سیزدهم به رشد ۵.۷ درصد رسید و روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفت و میعانات به فروش می‌رود.

او گفت: در دهه ۹۰ دولت روحانی به دشمنان التماس میکردند اما امروز این دشمن است که التماس ملت ایران را می‌کند. آنهایی که در مقابل دشمن زانو زدند نماینده ملت نیستند و برجام نظر شما بود. امروز راه شهید رییسی یعنی راه بندگی خدا و تبعیت از ولی جامعه، راه نوکری و خدمت به مردم، راه ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمن و کمک به دوستداران انقلاب در سراسر جهان خاصه منطقه است و این راه روشن فراروی ماست.

زاکانی گفت: وزرای دولت روحانی پرچمداران حمایت از این کاندیدا شدند و در مناظرات هم گفته شد که دولت سوم روحانی هستند اما مردم نباید اجازه دهند دولت سوم روحانی سرکار بیاید. باید همه دست به دست هم دهیم تا شعارهای ظاهری مردم را فریب ندهد و باید دکتر جلیلی که فردی ساده زیست و عدالت محور و ادامه دهنده دولت شهید رییسی است انتخاب اکثریت مردم باشد.

وی بیان کرد:اینها آمده اند تا گسل قومیت ها و مذهبی ها را فعال کنند که بسیار زشت و خیانتی بزرگی است. مذاهب ما در کنار هم یک الگوی هم زیستی هستند اما اینها می‌خواهند مردم را در مقابل هم قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کرد نامزد مطلوب انقلاب از صندوق رای بیرون آید، گفت: صرف حضور در پای صندوق رای کافی نیست و باید تلاش کرد تا همه مردم را متوجه کنیم تا راه شهید رییسی با انتخاب درست ادامه پیدا کند. باید به کسی رأی داد که به نظام و آرمان های نظام پایبند باشد.

زاکانی گفت: باید با تمام وجود در صحنه بود و همه را برای انتخاب اصلح هوشیار کرد و اجاره نداد فساد و مفسد در جامعه سرش را بالا بگیرد. با همت و مدد مردم راه شهید رییسی با انتخاب آقای جلیلی ادامه پیدا خواهد کرد. آنها دنبال برداشتن تحریم با التماس به دشمن هستند اما باید گفت که تحریم با خنثی سازی در درون کشور و حرکت بر مدار احقاق ملت از بیگانگان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =