«شبیه افسانه‌ها» روایتی‌هایی از شهید عباس دوران

کتاب «شبیه افسانه‌ها» روایتی‌هایی از شهید عباس دوران به همت انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «شبیه افسانه ها» نوشته مجید ایزدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایت‌هایی درباره خلبان سرلشکر شهید عباس دوران است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده ادای دینی به خلبان شهید عباس دوران یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس داشته باشد که به خاطر عملیات استشهادی و ناامن کردن اجلاسیه سران غیرمتعهدها در بغداد، نامش در بین قهرمانان ایران ماندگار شده است.

«شبیه افسانه‌ها» علاوه بر مصاحبه‌های شفاهی و بررسی دست‌نوشت‌های شهید، چکیده‌ای است از تحقیق در کتب و مقالات مختلف که در باب زندگی شهید عباس دوران و خلبانان نیروی‌هوایی نگاشته شده تا چهره کامل‌تری از زندگی و رشادت‌های شهید را به علاقمندان نشان دهد.

کتاب در سه فصل «زمین تا آسمان؛ روایت‌هایی از کودکی تا آغاز جنگ»، «بلندای آسمان جایگاه من است!؛ گزارش‌های روزنوشت عباس، چهار ماه اول جنگ» و «از آسمان تا عرش؛ روایت‌هایی از آغاز جنگ تا شهادت» به مرور خاطرات شهید عباس دوران از دوران کودکی تا زمان شهادت پرداخته است.

منبع خاطره‌ها، با ذکر شماره در داخل قلاب، در انتهای هر خاطره آمده است. همچنین، سعی شده در خلال خاطرات شهید، نام دیگر خلبانان شجاع نیروی هوایی ایران و حماسه‌های آن‌ها با شرح کاملی از عملیاتشان آورده شود تا به این بهانه، بار دیگر بخشی از حماسه بی‌نظیر عباس دوران و هم‌رزمانش در تاریخ دفاع‌مقدس مرور و به شکلی دیگر ثبت شود.

در پایان کتاب فصلی با عنوان «و اینک عباس دوران» وجود دارد که به بیانات مقام معظم رهبری در وصف شهید عباس دوران، توضیح برخی اصطلاحات کتاب، کتاب‌نامه و عکس شهید دوران و برخی هم‌رزمان او آورده شده است.

این کتاب با ۲۷۹ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۲۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =