تولید سالانه 200 تن پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در دانشگاه آزاد مشهد/ پیش‌بینی درآمدزایی  70 میلیارد تومانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی فاز اول تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر تا 6 ماه آینده گفت: میزان تولید بالغ بر سالانه 200 تن پیش بینی شده که همه این میزان تولید نیز، نیاز آستان قدس رضوی است.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب‌پذیر اظهار کرد: اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد کار دانش فنی تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر را در دو مرحله به دست آوردند که مرحله اول شامل تولید اسید لاکتیک و مرحله دوم شامل تولید پی ال آ که ماده اولیه پلاستیک است، می‌شود.
وی ادامه داد: جلسه ای را با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم و مقرر شد در فاز اول(تولید اسید لاکتیک) از طریق صندوق سرمایه گذاری دانشگاه یا همان صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأمین اعتبار صورت گیرد.
مرادی خاطرنشان کرد: چندین مرحله طرح یا بیزینس پلن ما برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال شده و شاید تا کنون بالغ بر 20 ساعت جلسه در این خصوص برگزار شده و مشکلات هم حل شده است و در حال حاضر منتظر هستیم تا تأمین مالی فاز اول پروژه توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد و پروژه نهایی شود.

راه‌اندازی فاز اول تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر تا 6 ماه آینده

وی افزود: به ما اعلام شده که ظرف دو هفته آینده با نگاه مثبتی که در صندوق شکل گرفته تامین مالی پروژه مصوب خواهد شد و در این صورت طرح صنعتی پروژه در کمتر از 6 ماه عملیاتی میشود و از اواخر امسال میتوانیم تولید اسید لاکتیک را در فاز اول داشته باشیم و در مرحله دوم تبدیل به پی ال آ می‌شود که ماده اولیه پلاستیک زیست تخریب پذیر است.

تولید سالانه 200 تن پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در دانشگاه آزاد مشهد

مرادی با اشاره به اینکه با این روند فاز دوم در اوائل سال آینده عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: میزان تولید هم برای شروع بالغ بر سالانه 200 تن پلاستیک زیست تخریب پذیر پیش بینی شده است که همگی این میزان تولید نیز، نیاز آستان قدس رضوی است.

مصرف آستان قدس، روزانه 3 تن پلاستیک است

وی تصریح کرد: نیاز آستان قدس در این زمینه روزانه بالغ بر سه تن است و اگر ضرب کنیم بالغ بر 1000 تن بازار آستان قدس است که این منهای بازارهای دیگری از جمله صنایع غذایی است و میتوانیم تولید را گسترش دهیم.
مرادی اضافه کرد: تأمین مالی پروژه در فاز اول بالغ بر 22 میلیارد تومان است که دوره برگشت این 22 میلیارد نیز 6 ماه است یعنی کمتر از یک سال این پول به سرمایه گذار که دانشگاه آزاد اسلامی است بازمیگردد. با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بنا داریم صفر تا صد فرآیند سرمایه گذاری توسط خود دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد تا آورده خوبی هم برای دانشگاه داشته باشد.

سودآوری سالانه بین 50 تا 70 میلیارد تومان

وی گفت: این پروژه در 6 ماه 22 میلیارد درآمدزایی برای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه خواهد داشت و با این حساب سالانه بالغ بر 50 میلیارد تومان درآمدزایی خواهیم داشت البته این محاسبه به نرخ سال گذشته است و به نرخ جدید تا 70 میلیارد تومان هم میتوانیم سالانه سودآوری داشته باشیم.

مأموریتی که به گروه شیمی و زیست دانشگاه آزاد مشهد سپرده شد


مرادی در خصوص شکل گیری ایده این پروژه هم خاطرنشان کرد: یک جلسه ای را در حضور تولیت آستان قدس رضوی داشتیم که از تولید پلاستیک هایی که محیط زیست را تخریب میکند اظهار نارضایتی کردند و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قول مساعد دادند که در اولین فرصت یک گروهی را برای مطالعه در این حوزه انتخاب کنند و خوشبختانه این مأموریت به گروه زیست و شیمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سپرده شد.
وی ادامه داد: بعد از نهایی شدن پروپوزال سرمایه گذاری توسط دانشگاه آزاد مشهد صورت گرفت و دانش فنی پروژه در کمتر از یکسال توسط دانشمندان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تولید شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره جانمایی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: در خصوص جانمایی کارخانه در حال حاضر یک سری رایزنی‌ها و گمانه زنی ها انجام شده که به احتمال زیاد در جاده کلات سمت شرق مشهد راه اندازی شود و بعد از مصوبه صندوق پژوهش و فناوری داشگاه آزاد به سراغ طرح صنعتی و جانمایی پروژه خواهیم رفت.
وی افزود: نیروهای مشغول به کار در پروژه همگی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری و پسادکتری دانشگاه آزاد اسلامی هستند در این گروه 13 نفره 6 نفر دانشجویان پسادکتری و 4 نفر نیز از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستند ضمن اینکه 3 نفر از اساتید هیئت علمی ما هم با این گروه همکاری می‌کنند.

70نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد استخدام می‌شوند


مرادی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز این کارخانه که در فاز اول بالغ بر 40 نفر است همگی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی تأمین خواهد شد و یا دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه آزاد که در قالب طرح پویش میتوانیم از این دانشجویان کمک بگیریم و با راه اندازی فاز دوم در مجموع بالغ بر 70 نفر می‌توانند در این کارخانه استخدام شوند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1235751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =