۲۲نقطه حادثه خیز استان سمنان ایمن سازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از اصلاح ۲۲ نقطه حادثه خیز در این استان طی سه سال اخیر خبر داد.

احسان منصور کیایی در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز در زمره اولویت‌های دولت سیزدهم بود، ابراز کرد: رصد، شناسایی و اصلاح و آشکار سازی نقاط حادثه خیز در سه سال اخیر یکی از برنامه‌های جدی اداره کل راهداری استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر ۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان اصلاح شده است، افزود: این در حالی است که در ابتدای سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۲ نقطه حادثه ساز در سراسر استان سمنان احصا شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد نقاط حادثه ساز در استان رفع نقص شده تا شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

منصور کیایی گفت: با توجه به اینکه خواب آلودگی و خستگی و در نتیجه واژگونی خودروها مهمترین دلیل تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان سمنان است، اصلاح نقاط حادثه خیز بسیار می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای در استان مهم باشد لذا در اولویت‌های کار دولت سیزدهم این مقوله گنجانده شد.

وی با بیان اینکه تحولات خوبی را در دولت سیزدهم در زمینه راه و حمل و نقل شاهد بودیم، افزود: ۴۴۰ کیلومتر از شریان‌های جاده‌ای استان سمنان در سه سال دولت سیزدهم ایمن سازی شدند که بیش از سه برابر میزان ایمن سازی راه‌ها در قبل از سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری استان سمنان همچنین ادامه داد: حمل و نقل استان نیز به لحاظ کمک به رونق تولید و واحدهای تولیدی در سه سال اخیر توانسته رتبه دوم را به لحاظ صدور بارنامه به خود اختصاص دهد.

خبرنگار: محمد عباسی نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1235798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =