پرسپولیس با جدایی بازیکن کوچک نمی‌شود

علی علیپور که حالا با رد پیشنهاد استقلال به تیم محبوبش برگشته مدعی است قرمزها امسال به‌دنبال هت‌تریک در قهرمانی هستند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، علی علیپور بعد از ۴‌سال حضور در فوتبال پرتغال، در سن ۲۸‌سالگی به پرسپولیس بازگشت تا بخش مهمی از اهداف فوتبالی‌اش را دوباره در این تیم جست‌وجو کند.

بیشتر بخوانید:

گزینه مورد نظر پرسپولیس هایجک شد

او در لیگ پرتغال ۹۴‌بازی برای ماریتیمو و ژیل ویسنته انجام داد و در مجموع آمار ۱۴‌گل زده و ۵‌پاس‌گل را ثبت کرد. علیپور البته در ۲ مقطع با مصدومیت‌های سخت مواجه شد و پارگی رباط صلیبی و دوری یکساله از میادین باعث شد تا در ژیل ویسنته به اهدافش نرسد. حالا او با انگیزه زیادی به پرسپولیس برگشته تا موفقیت‌هایش را در این تیم تکرار کند. با علیپور در مورد بازگشت به پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری پاسخ داد.

چه عاملی باعث شد تا به فوتبال ایران برگردی و پرسپولیس را انتخاب کنی؟

خب، پرسپولیس تیمی است که در آن رشد کردم، وقتی با پیشنهاد باشگاه مواجه شدم، صحبت‌هایی با مدیران پرسپولیس و همچنین آقای گاریدو سرمربی تیم انجام دادم و درنهایت به تیم محبوبم برگشتم. احساس خیلی خوبی دارم و امیدوارم دوباره خاطرات خوب گذشته را تکرار کنم.

عصر روز جمعه به باشگاه رفتی و جلسه‌ای داشتی. این درست است که با باشگاه در مورد مسائل مالی اختلاف داشتی؟

اگر قرار بود این موضوع در اولویت باشد، چند پیشنهاد بالاتر داشتم که به آنها فکر می‌کردم. من قصد داشتم با سرمربی تیم هم صحبت کنم و صحبت‌هایی هم با آقای درویش داشتم و در نهایت قراردادم را امضا کردم. در مصاحبه‌ای هم که با خبرنگاران داشتم، به این موضوع اشاره کردم که دوست داشتم نظر سرمربی را در مورد خودم بدانم و این موضوع اهمیت زیادی برایم داشت. این درست است که هواداران خواهان بازگشت من بودند و همیشه به من لطف داشتند ولی بحث سرمربی، یک موضوع متفاوت است. من می‌خواهم با یک مربی خارجی کار کنم که تازه به فوتبال ایران آمده و باید با سرمربی تیم صحبت می‌کردم. این موضوع برایم بسیار مهم بود.

برخی از پیشکسوتان پرسپولیس بعد از انتخاب گاریدو، در مورد انتخاب این مربی اسپانیایی موضع گرفتند. نظر تو در این خصوص چیست؟

ایشان در بالاترین سطح فوتبال اروپا مربیگری کرده و سابقه مربیگری در قاره‌های آفریقا و آسیا را هم دارد. از حالا نباید قضاوت منفی داشته باشیم و همه باید به تیم انرژی مثبت بدهیم.
من به موفقیت پرسپولیس با این مربی و با این بازیکنان خوش‌بین هستم و دلیلی ندارد از حالا قضاوت یا نظر منفی داشته باشیم.

بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس، از هواداران استقلال عذرخواهی کردی. این موضوع کمی عجیب نبود؟

من با پیشنهاد باشگاه استقلال هم مواجه شدم. در فوتبال ایران خیلی چیزها بر پایه احساس است و می‌دانم که هواداران چقدر حساس هستند ولی مسئله مهم برای من «احترام» است. در فوتبال ایران باید احترام گذاشتن را یاد بگیریم، به هر حال آنها هم خواهان جذب من بودند ولی در نهایت دوست داشتم تیمی را انتخاب کنم که در آن رشد کردم. از استقلال و هوادارانش هم تشکر می‌کنم. امیدوارم فصل خوبی را در پرسپولیس رقم بزنم.

حتما می‌دانی که بعد از جدایی تو، دیگر بازیکنی از پرسپولیس آقای گل نشده است. فکر می‌کنی این عنوان را در فصل بعد به‌دست بیاوری؟

آقای گلی بدون قهرمانی در لیگ ارزش زیادی ندارد. تمام هدف من این است که اول به پرسپولیس کمک کنم و هدف فردی نسبت به هدف تیمی اولویت ندارد. همه ما در کنار هم تلاش می‌کنیم تا تیم موفق باشد.

پرسپولیس ۳‌بازیکن تأثیرگذار خودش را از دست داده است. این موضوع به تیم ضربه نخواهد زد؟

آنها برای پرسپولیس زحمت کشیدند و در نهایت تصمیم به جدایی گرفتند و باید به تصمیم‌شان احترام گذاشت. شما تاریخ باشگاه پرسپولیس را مرور کنید و ببینید چه فوتبالیست‌های بزرگی از این تیم جدا شدند ولی پرسپولیس با جدایی هیچ بازیکنی کوچک نشد و همیشه بزرگ باقی ماند. همه ما یک روز می‌آییم و یک روز هم می‌رویم ولی پرسپولیس هنوز بزرگ باقی مانده است.

وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس را در قیاس با استقلال، سپاهان و تراکتور چطور می‌بینی؟

هر تیمی براساس خواسته‌هایش بازیکن جذب می‌کند و پرسپولیس هم طبق تفکرات آقای گاریدو بازیکن خواهد گرفت تا تیم تکمیل شود. امیدوارم پرسپولیس با تیمی پرقدرت وارد فصل جدید شود، ما جدا از لیگ و جام حذفی، لیگ نخبگان آسیا را هم در پیش داریم و باید از اعتبار پرسپولیس و فوتبال ایران در این جام دفاع کنیم.

فکر می‌کنی بازگشت به تیم پرسپولیس، شانس دعوت شدن تو را به تیم ملی بیشتر کند؟

هر بازیکنی دوست دارد در تیم ملی کشورش بازی کند. طبیعتا در پرسپولیس بیشتر در چشم هستم و باید اینقدر خوب کار کنم تا به تیم ملی دعوت شوم. قطعا این یکی از اهداف مهم من است و دوست دارم در تیم ملی هم بازی کنم. می‌خواهم با تیم ملی به جام جهانی بروم و امیدوارم به این هدف برسم.

در لیگ برتر ۴قهرمانی با پرسپولیس داری. فکر می‌کنی در فصل جدید پنجمین جام را با این تیم کسب کنی؟

همه ما هدفی جز این نداریم و هواداران هم به چیزی جز قهرمانی راضی نیستند. البته می‌دانیم کار آسانی نداریم و همه تیم‌ها برابر پرسپولیس چند برابر انگیزه دارند. با این حال پرسپولیس در این سال‌ها نشان داده که چه شخصیت بزرگی دارد و امسال هم قطعا برای تکرار قهرمانی می‌جنگیم. پرسپولیس ۲ فصل پیاپی قهرمان شده و حالا می‌رویم برای هت‌تریک قهرمانی.

در مجموع ۷۲گل برای پرسپولیس زده‌ای و چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه هستی. به‌نظر می‌رسد در ۲۸سالگی یک فرصت خوب در اختیار داری تا این آمار را افزایش بدهی؟

هیچ بازیکنی از رکورد زدن بدش نمی‌آید و قطعا من هم دوست دارم از لحاظ فردی بهترین آمار را در پرسپولیس داشته باشم ولی موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است. البته من هم تلاش می‌کنم به‌عنوان مهاجم وظیفه‌ام را به بهترین شکل انجام دهم. همه از من انتظار گل زدن دارند.

در ژیل ویسنته مصدومیت سختی را پشت سر گذاشتی. آیا الان شرایط خوبی داری؟

بله، خوشبختانه شرایط من خوب است. در ژیل ویسنته واقعا بدشانس بودم و مصدومیت‌هایی داشتم که اذیتم کرد. من ۴سال در فوتبال پرتغال بازی کردم و نکته مهم این است که تجربیات زیادی را کسب کردم که می‌تواند در ادامه راه فوتبالم به من کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =