پزشکیان: تمام تلاشم این است که پاسخگوی مردم باشم/ دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب

رئیس جمهور منتخب با حضور در مجلس با بیان اینکه مشکلات کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد، گفت: تمام تلاشم این است که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس بعد از حدود سه هفته تعطیلی، به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس

قرار است بعد از اتمام جلسه علنی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوره دوازدهم با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

حضور پزشکیان در مجلس

جلسه علنی امروز مجلس بعد از سه هفته تعطیلی تشکیل شد؛ در طول سه هفته گذشته انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و مسعود پزشکیان نماینده مجلس دوازدهم رئیس جمهور منتخب شد.

امروز پزشکیان در جلسه علنی حضور پیدا کرد و روی صندلی نمایندگی خود در مجلس نشست.

پزشکیان در مجلس: تمام تلاشم این است که پاسخگوی مردم باشم

مسعود پزشکیان با حضور در جلسه علنی امروز مجلس گفت: قرار نبود در مجلس صحبت کنم؛ امروز به مجلس آمدم تا سلامی کرده و تشکر کنم و ان‌شاءالله دست به دست هم داده و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: همان طور که در مناظرات و بحث های مجلس مطرح کردم، کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد و مجبوریم دست به دست هم داده تا از بحران ها و مشکلات با هماهنگی و همدلی عبور کرده و پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

پزشکیان گفت: تمام تلاشم این است که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم؛ ما هستیم تا مشکلات مردم و گرفتاری آن ها را رفع کنیم. مردم به ما اعتماد کردند و نباید تصور شود «کسی» شدم. با رای مردم و کمک شما و مسئولان تلاش می کنم پاسخگوی نیازهای مردم باشم.

نمایندگان مجلس به دیدار رهبری رفتند

محمدباقر قالیباف با اعلام پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: با توجه به این‌که امروز به مناسبت اولین سال کاری مجلس دوازدهم، به ملاقات مقام معظم رهبری می‌رویم، پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

به گفته وی جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی ساعت ۷:۴۵ صبح روز سه‌شنبه دوم مردادماه خواهد بود.

قالیباف: مشارکت نکردن بخشی از جامعه در انتخابات اهالی سیاست را به خود بیاورد

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: ملت شریف ایران همچون سال های گذشته حضور باشکوهی در مراسم ها و برپایی عزای سید الشهدا و یاران ایشان داشتند. بار دیگر ملت ایران نشان دادند که ملت امام حسین (ع) هستند. خداوند متعال به تمامی واعظان و مداحان گرامی و عموم بانیان اقامه عزای سید الشهدا و نیروهای جان بر کف انتظامی که تلاش کردند هرچه باشکوه تر مراسمات عزای حسینی برگزار شود، اجر دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حمله به غیرنظامیان و زیرساخت ها را بیش از پیش دنبال کرده و سران کشورهای غربی نیز در برابر فروپاشی تمدن بشری و با تکیه بر منافع مادی و تکیه بر لابی های صهیونیستی در سکوت به سر می برند. رژیم صهیونیستی باید بداند که با تشدید حملات و در سایه سکوت منفعت طلبانه کشورهای غربی نمی تواند موازنه امنیتی را که بر هم خورده و هم در رسانه و هم در میدان نبرد به ضرر آن تمام شده است را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سران رژیم صهیونیستی بدانند که ابتکار عمل در این نبرد با نیروهای مقاومت خواهد بود و همان‌طور که سید محبوب، شجاع و مجاهد مقاومت جناب سید حسن نصرالله تأکید کرده‌اند در صورت تداوم هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، رژیم صهیونیستی باید شاهد واکنش‌هایی باشد که بیش از این تجربه نکرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس قانون اساسی در شرایط محدودیت زمانی برگزار شد به روشنی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد. چرا که با اولویت قراردادن مشارکت، تمام الزامات یک فضای رقابتی را رعایت کرد و با سلامت کامل رأی مردم را مبنای عمل اداره کشور قرار داد، در عین حال این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت در انتخابات نیز بود. انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و اهالی سیاست نشان می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود نیز یک واقعیت است که باید اهل سیاست را به خود بیاورد البته این امر ریشه‌های مختلف دارد و کسانی که اهل تحلیل و تحقیق هستند باید به آن بپردازند اما پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت عمومی جامعه آنقدر سنگین است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم. مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم.

رئیس مجلس افزود: همان طور که ذکر شد این موضوع و پیچیدگی مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد اما آنچه فعلا می‌توان به آن توجه کرد این است که ما باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است برای برطرف کردن دلایل کاهش مشارکت مخصوصاً حل مسائل اقتصادی مردم استفاده کنیم، امیدی که در رأی دهندگان به نامزد پیروز به وجود آمده فرصت خوبی است که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور بهره‌مند شد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال باید مراقب باشیم با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آنها مایوس شوند. با لحاظ کردن این دو مسئله و با پرهیز از تنش و اختلاف و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم می‌توان امید داشت که انگیزه مشارکت به بخش زیادی از کسانی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند برگردد.

وی در پایان بیان کرد: با انتخابات سکان اداره کشور به آرامی و با اراده مردم دست به دست می‌شود. همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را اولین هدف خود بدانیم. طبیعتا رئیس‌جمهور منتخب مردم بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد و همه بر اساس مسئولیت ملی و دینی وظیفه دارند که به او کمک کنند. مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات تمام نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از آن تازه معنا پیدا کرده و شروع می‌شود و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کنیم.

نوروزی: پول گندم کشاورزان پرداخت نشده است

رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: علی‌رغم قول آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هنوز پول کلزا و گندم کشاورزان گلستان پرداخت نشده و آنها هر روز با ما در ارتباطند و از این وضعیت گلایه دارند.

وی همچنین از قطعی برقی مردم استان گلستان انتقاد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حضور رئیس جمهور منتخب در جلسه علنی مجلس اظهار کرد که آقای پزشکیان بی‌تکلف به مجلس شورای اسلامی آمدند امیدواریم بتوانیم با همدلی و همکاری امورات کشور را پیش برده که موفقیت ایشان موفقیت نظام خواهد بود.

انتقاد تند کوچک‌زاده از ظریف

مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: دو هدیه یکی از آیات قرآن و دیگری از نهج‌ابلاغه تقدیم رئیس جمهور منتخب می کنم.

وی با قرائت آیه ای از قرآن و حدیثی از نهج‌البلاغه افزود: در یکی از خاطرات مشهور حضرت امام خمینی (ره) نقل شده که وقتی نامه‌ها را خدمت ایشان بردند، حضرت امام (ره) دیدند همه نامه ها موافق نوشته شده، گفتند بقیه نامه ها را نیز بیاورید که گفتند بقیه هم همین است اما امام فرمودند قطعا نامه های دیگری نیز وجود دارد چرا که نمی شود در میان این جمعیت چند میلیونی ملت ایران، مخالف و توهین کننده نداشته باشم لذا بنده برای اینکه مشخص شود در میان ۲۹۰ نفر نماینده حاضر در مجلس که اکثرا به رئیس جمهور منتخب تبریک می گویند، نظرات دیگری نیز وجود دارد، نکاتی را مطرح می کنم.

کوچک زاده خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: شما دعوت به وحدت می کنید و آن را لازمه تحقق همه پیشرفت ها و خوشبختی ها برای ملت ایران می دانید اما نمی شود با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند و بعد هم محمدجواد ظریف در کارگروه‌هایش از افرادی استفاده کند که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی می کنند تا برای تویی که می خواهی وحدت را در کشور برقرار کنی وزیر برای معرفی به مجلس تعیین کند؛ امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما این مسیری که شما می روید، آن جایی که باید باشد، نیست.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر باید در دستور و موضوع باشد که تذکر شما نبود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =