زلفی‌گل: تقاضایی برای انتقال به دانشگاه تهران ندادم

وزیر علوم با بیان اینکه جذب غیرقانونی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها به هیچ عنوان شدنی نیست، گفت: مگر می‌شود من آخرت خود را به خاطر دنیای دیگری نابود کنم اگر مواردی وجود دارد اسامی را به بنده اعلام کنند تا سریعا دستور پیگیری بدهم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل در خصوص برخی حواشی اخیر جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها توضیحی ارائه داد و اظهار کرد: شیوه جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها روال خاص خود را دارد کسی که باید جذب این مراکز شود باید هفت خوان رستم را طی کند؛ یعنی باید ابتدا در فراخوان جذب شرکت کند پس از آن، گروه و دانشگاه باید مدارک این متقاضیان را بررسی کنند تا مطمئن شوند این مدارک با شرایط دانشگاهی که می‌خواهند در آن جذب شوند مطابقت دارد یا نه.

وزیر علوم تصریح کرد: ما در دانشگاه‌ها با یک جامعه نخبه سروکار داریم و به این راحتی‌ها نمی‌توانند هر کاری می‌خواهند بکنند. کاملا مشخص است چه کسانی در دانشگاه جذب می‌شوند، معدل، دانشگاه محل تحصیل، مدارک علمی و غیره مقایسه می‌شود. حتی امکان اعتراض و شکایت برای این افراد وجود دارد و پرونده این افراد در صورت شکایت در دانشگاه دیگری مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جذب غیرقانونی در دانشگاه‌ها به هیچ عنوان امری شدنی نیست جدا از این مگر ما آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نابود می‌کنیم. ما معتقد هستیم از هر دستی بدهیم از دست دیگری می‌توانیم بگیریم. بنابراین عمل جذب غیرقانونی در دانشگاه‌ها شدنی نیست.

زلفی‌گل تاکید کرد: اگر مواردی از جذب‌های غیرقانونی در دانشگاه‌ها سراغ دارند اسامی آن را اعلام کنند من سریع در فرصتی که دارم آن را بررسی خواهم کرد. البته برخی موارد در این زمینه اعتراضاتی به من می‌کنند که بنده تا ظلمی صورت می‌گیرد سریع دستور پیگیری و احقاق حق می‌دهم، حتی مورادی بوده که پس از بررسی مجدد اصلاح شده است. گاهی مواقع هم دیدیم موردی که جذب شده درست بود اما اشتباهی رخ داده است که سعی می‌کنیم ظرفیتی دیگر در اختیارش قرار بدهیم تا حق آن فرد ضایع نشود.

وزیر علوم تاکید کرد: چه نفعی برای ما دارد که بخواهیم در جذب هیئت علمی حق یکی دیگر را در اختیار دیگری قرار بدهم. مگر وجدان آدمی این امر را می‌پذیرد.

تقاضایی برای انتقال به دانشگاه تهران ندادم

زلفی‌گل در خصوص شایعه انتقال خود از دانشگاه همدان به دانشگاه تهران نیز گفت: در این خصوص اگر اتفاقی افتاد بعد اعتراض کنند، من تقاضایی در این زمینه نداده‌ام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =