مخازن نفت و گاز حیفا هدف بعدی ارتش ملی یمن / مقاومت عراق و انصارالله همکاری نزدیکی با هم دارند

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه اخیرا همکاری اجرایی کاملی بین مقاومت اسلامی عراق با انصارالله یمن شکل گرفته، تاکید کرد: در صورتی که به زودی توافقی بر سر توقف جنگ غزه به دست نیاید، احتمالا مقاومت عراق و انصارالله یمن عملیاتی جدی علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، به نظر می‌رسد دور جدیدی از حملات هماهنگ محور مقاومت به سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. مقاومت عراق صبح امروز با چند پهپاد مناطقی را در جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داد. چند روز پیش نیز ارتش ملی یمن در یک عملیات بی‌سابقه قلب تل‌آویو -منطقه‌ای در نزدیکی سفارت آمریکا- را هدف قرار داد. احتمال دارد که حمله مقاومت عراق در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن باشد. در حال حاضر نتانیاهو در واشنگتن حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود که مذاکراتی را با مقامات آمریکایی در خصوص دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر انجام دهد. به منظور بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی با دکتر سیدهادی سیدافقهی –کارشناس مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

ترس و وحشت شدید در اسرائیل از بیم پاسخ ارتش ملی یمن / حمله انصارالله به قلب تل‌آویو هشداری جدی به آمریکا بود

وی در خصوص ارتباط بین حمله مقاومت عراق به ایلات و بمباران بندر الحدیده توسط رژیم صهیونیستی گفت: چند وقتی است که مقاومت اسلامی عراق با انصارالله یمن همکاری مستقیم دارند و این امر فراتر از کمک مستشاری و هماهنگی است؛ یعنی در بیانیه‌های خود به صراحت اعلام می‌کنند که عملیات با همکاری مقاومت اسلامی عراق و انصارالله یمن انجام شده است. سیدافقهی با بیان اینکه یک هماهنگی اجرایی بین این دو رکن محور مقاومت وجود دارد، اظهار کرد: کسی نمی‌داند که ستاد هماهنگی مقاومت عراق و انصارالله یمن کجاست ولی آنچه در بیانیه‌های مشترک آنان مشهود است اینکه محور مقاومت در حال افزایش ضریب چسبندگی و هماهنگی‌ها خود است.

به اعتقاد این کارشناس، احتمال انجام عملیات مشترک قوی‌تر دیگری در پاسخ به حمله به بندر الحدیده وجود دارد. وی افزود: هر چند که مقاومت عراق به صورت جداگانه ام ارشراش یا ایلات را هدف قرار داد اما احتمال دارد انصارالله با همکاری مقاومت اسلامی عراق در پاسخ به ضربه رژیم صهیونیستی به مرکز برق الحدیده عملیات دیگری انجام دهند. سیدافقهی با اشاره به اینکه اسرائیل تا کنون جرات حمله مستقیم علیه مقاوت عراق در خاک این کشور را نداشته، خاطر نشان کرد: معمولا حملات در داخل عراق را آمریکایی‌ها انجام می‌دهند تا حساسیتی ایجاد نشود.

کارشناس منطقه در مورد پاسخ ارتش ملی یمن به حمله رزِم صهیونیستی به الحدیده بیان کرد: سیدعبدالملک بدرالدین -رهبر انصارالله- پس از این ماجرا یک سخنرانی مفصل انجام داد و تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی مانع تداوم حمایت یمن از مردم غزه نخواهد بود و آنها خواهند دید که ضربه بعدی به مراتب شدیدتر است و به مخازن نفت و گاز حیفا اشاره کرد. وی افزود: پس از تهدید رهبر انصارالله یک زلزله سیاسی در اسرائیل رخ دارد و آنها به خوبی می‌دانند که تهدید انصارالله قطعی است.

از نظر سیدافقهی، نتانیاهو در سفر اخیر خود به واشنگتن قصد دارد راهی برای توقف حملات انصارالله پیدا کند اما مقاومت یمن تنها راه توقف حملات خود را به توقف جنگ غزه معطوف کرده است؛ لذا یکی از اهداف اصلی سفر نتانیاهو کسب تکلیف برای آینده جنگ است. وی تصریح کرد: احتمالا پس از سفر نتانیاهو هیئتی از موساد یا شاباک با ختیارات بیشتر برای دستیابی به توافق به قاهره خواهند رفت تا از این طریق مانع انتقام انصارالله هم بشوند زیرا در غیر اینصورت به زودی شاهد پاسخ انصارالله خواهند بود.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه دولت عراق نیز حمله به الحدیده را محکوم کرده، اظهار کرد: اکنون دست مقاومت اسلامی عراق کاملا باز است و هیچ ملاحظه‌ای برای عملیات علیه رژیم صهیونیستی ندارند و با توجه به گشوده شدن باب جدید همکاری با انصارالله یمن احتمال انجام عملیات وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =