وضعیت باشگاه نساجی قائمشهر در آستانه فصل جدید

باشگاه نساجی قائمشهر با وجود مشکلات متعدد برای دیدارهای فصل جدید لیگ برتر کشور، آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، باشگاه نساجی یکی از ریشه‌دارترین و محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال ایران است که از حیث افتخارات، دومین تیم پرافتخار پس از ملوان بندر انزلی در شمال کشور محسوب می‌شود و هواداران بی‌شماری دارد و از معدود تیم‌هایی است که با مالکیت و مدیریت خصوصی اداره می‌شود.

این تیم در فصل گذشته دچار تلاطم‌هایی شد اما با چنگ و دندان توانست خود را در سطح یک فوتبال حفظ کند.

امسال و در آستانه به جریان افتادن سال فوتبالی جدید اوضاع این باشگاه چگونه است؟

هواداران نساجی بعد از پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ و سوم، امید چندانی به ماندن تیم‌شان در سطح یک فوتبال ایران نداشتند، اما بعد از تجربه ناموفق همکاری با مهدی رحمتی و لوکاس آلکاراس، سکان هدایت قرمزپوشان قائمشهری را ساکت الهامی برعهده گرفت.

الهامی که پیش از این تجربه نجات نساجی از سقوط را به‌دست آورده بود و حتی همراه این تیم قهرمان جام حذفی هم شده بود، به دنبال حفظ دوباره سهمیه این تیم شمالی در لیگ برتر بود که توانست به این موفقیت دست پیدا کند.

گفته می‌شد احتمال تغییرات مالکیتی و مدیریتی در تیم نساجی وجود دارد اما بعد از وقفه‌ای کوتاه، فعالیت‌های این تیم آغاز شد.

امیدان شهر خسته در فاصله کمی تا شروع لیگ برتر در حال گذراندن اردوی آماده‌سازی خود در استانبول ترکیه هستن. اسماعیل بابایی و محمدرضا آزادی از تیم نساجی جدا شده‌ و گفته می‌شود سعید غلامعلی‌بیگی، مهرداد عبدی و صابر حردانی هم در لیست مازاد الهامی قرار دارند.

بابک مرادی اولین خرید تابستانی نساجی بود، بازیکن سابق استقلال که فصل گذشته عضوی از تیم هوادار بود و سابقه همکاری با ساکت الهامی را هم دارد، همراه کاروان این تیم عازم کشور ترکیه شد.

ایوب کلانتری، هافبک باتجربه فوتبال ایران که فصل گذشته دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی شد، اکنون آماده بازگشت به مستطیل سبز است و گفته می‌شود او با جدایی از هوادار در آستانه پیوستن به نساجی است تا بار دیگر با ساکت الهامی همکاری کند؛ متین کریم‌زاده هم بعد از گذراندن یک فصل پرماجرا در اهواز، در فصل جدید برای نساجی توپ خواهد زد.

در کنار این دو بازیکن، حسین سنگرگیر، مدافع راست فصل گذشته صنعت‌ نفت آبادان هم یکی از گزینه‌های ساکت الهامی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به‌زودی او را در لباس تیم نساجی خواهیم دید.

لوآن پولی گومس، سابقه بازی برای باشگاه‌های بزرگ سری آ برزیل همچون کوریتیبا و فلامینگو را در کارنامه خود دارد و از گلرهای قابل قبول در جام لیبرتادورس بوده و اینک نام او در فوتبال ایران به‌عنوان یک سنگربان مطمئن و سطح بالا مطرح است و در میان هواداران نساجی، محبوبیت خوبی را کسب کرده است و اکنون یکی از نقاط قوت این تیم در لیگ بیست چهارم است.

تمرینات بازیکنان نساجی قائمشهر در جایی خارج از شهرستان قائمشهر و حتی استان مازندران، شاید سوال بسیاری از هواداران باشد که البته مازندرانی‌ها از این موضوع بسیار گلایه‌مند هستند.

در پاسخ، به نقل از رضا حدادیان مالک باشگاه، باید گفت: استان مازندران و خصوصا شهرستان قائمشهر از فضای مناسب و امکانات و تاسیسات ورزشی متناسب و در حد استاندارد لیگ برتر فوتبال برخوردار نیست و این مسئله می‌تواند در عملکرد تیم و کادر فنی اثر نامطلوب بگذارد. اما سوال اینجاست که چرا حتی مکان دفتر اداری باشگاه در تهران قرار دارد و دسترسی تیم‌های پایه و نوجوانان علاقه‌مند به نساجی، جهت عضویت در باشگاه را سخت و دشوار کرده است؛ احتمال می‌رود این پدیده ناشی از وجود اکثر امکانات مالی و لجستیکی مالک باشگاه در شهر تهران باشد که دور از انتظار نیست.

مشکلات کنونی نساجی که در پیش فصل امسال گریبان‌گیر همه عوامل و دوستداران این مجموعه شده، ریشه در مدیریت کج‌دار و مریز فوتبال ملی و باشگاهی دارد، به‌نحوی که سازمان لیگ تقریبا هیچگاه به سمت تجاری‌سازی فوتبال که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به درآمدزایی باشگاه‌ها از فروش بلیط بازی‌ها، درآمد عادلانه باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی دور زمین با توجه به حجم دنبال‌کنندگان باشگاه‌ها، حق پخش تلویزیونی و غیره اشاره کرد، نرفته است.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1237961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =