قرارداد نجومی سردار آزمون با الاهلی

دلیل اینکه سردار آزمون تصمیم گرفت راهی فوتبال آسیا و لیگ امارات شود، پیشنهاد نجومی شباب الاهلی بود که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بعد از مدت‌ها کش و قوس گویا سردار آزمون تیم بعدی خود را انتخاب کرده و قرار است پیراهن شباب الاهلی در لیگ امارات را بر تن کند. همان تیمی که سعید عزت‌اللهی را در خط میانی دارد و البته ۱۰ روز دیگر باید در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا مقابل سپاهان قرار بگیرد. اما ماجرای انتخاب شباب الاهلی توسط سردار آزمون چه بود؟

بیشتر بخوانید:

چرا سویا نتوانست سردار آزمون را جذب کند؟

بایرلورکوزن زمستان ۱۴۰۰ با سردار آزمون توافق کرد تا ستاره خط حمله تیم ملی، بعد از درخشش با پیراهن زنیت راهی آلمان شود و برای این تیم بازی کند. آزمون یک فصل و نیم را در اردوی لورکوزن سپری کرد و چند گل هم در بوندسلیگا به ثمر رساند. با این حال و بعد از حضور ژابی آلونسو، مسئولان باشگاه آلمانی تصمیم گرفتند در تابستان ۱۴۰۲ سردار را به ایتالیا بفرستند و او را به آاس رم قرض بدهند.

حضور آزمون در رم یک فصل بیشتر دوام نیاورد؛ چرا که مسئولان بایر لورکوزن به هیچ وجه از موضع خود مبنی بر دریافت ۱۲/۵ میلیون یورو برای صدور رضایتنامه آزمون کوتاه نیامدند و رم هم با توجه به عدم صعود به لیگ قهرمانان اروپا این توان را نداشت تا بند خرید دائمی مهاجم تیم ملی ایران را فعال کند. به همین دلیل سردار چند روز قبل به آلمان رفت تا طبق تعهدی که به لورکوزن داشت، در تمرینات این تیم شرکت کند.

قرارداد نجومی سردار با الاهلی؛ ۱۰۰۰ میلیارد برای ۳ سال

اختلاف با باشگاه آلمانی و اتفاقاتی که ظرف هفته اخیر رخ داد نشان می‌داد سردار آینده‌ای در لورکوزن ندارد و باید مسیر جدیدی را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کند. این مسیر سرانجام به فوتبال آسیا ختم شد و دقیقاً همان خبری که خبرگزاری ایرنا در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ( لینک خبر ) منتشر کرده بود رخ داد. حالا آزمون با باشگاه شباب الاهلی توافق کرده و قرار است پیراهن این تیم را در ادنوک‌لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بر تن کند.

درباره چرایی موافقت آزمون با حضور در فوتبال آسیا نکته‌های بسیاری وجود دارد. اولی پیشنهاد نجومی الاهلی به این بازیکن است و دومی نزدیکی به ایران. سردار از ۱۶ سالگی و با حضور در فوتبال روسیه از ایران و خانواده دور بود و این یکی از کلیدهای اصلی این انتقال است. دومی اما مبلغی است که شباب الاهلی برای انتقال این مهاجم هزینه کرد که در نوع خود کم‌نظیر است.

الاهلی برای امضای قرارداد ۳ ساله و البته هزینه دریافت رضایتنامه آزمون ۱۸ میلیون یورو هزینه کرد. یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان. بخشی از این مبلغ به بایر لورکوزن تعلق می‌گیرد و بقیه آن دستمزد مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی است. انتقالی جذاب برای مهاجمی که از سویا اسپانیا نیز پیشنهاد داشت اما ترجیح داد تمام جوانب را در نظر بگیرد و الاهلی را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کند.

کد خبر: 1238044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =