هواشناسی ایران / رگبار باران و رعد و برق در ۱۲ استان

مطابق سازمان هواشناسی، امروز (دوشنبه، هشتم مرداد) در برخی نقاط تهران و ۱۱ استان دیگر کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز (دوشنبه) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / از دوشنبه هوا خنک‌تر می‌شود

این وضعیت سه شنبه در مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

پنجشنبه در مازندران و گلستان و جمعه در گلستان، خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی، رگبار پراکنده باران رخ می دهد.

طی پنج روز آینده پدیده غالب در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه های جنوبی البرز و مرکز، وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک است.

دوشنبه و پنجشنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شمال شرق و شرق توفان خاک رخ خواهد داد.

شایان ذکر است طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان و جمعه در ارتفاعات جنوب فارس رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

خلیج فارس تنگه هرمز طی ۲ روز آینده و شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج است.

دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق به‌طور نسبی کاهش و چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق دوباره افزایش می یابد.

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش باد و غبارآلود خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۶ و کمینه دمای آن ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

کد خبر: 1238202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =