تل‌آویو می‌داند پیامد حمله به لبنان غیر قابل کنترل خواهد بود / آمادگی کامل گروه‌های مقاومت برای پاسخ قاطع به اسرائیل

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت از یمن گرفته تا عراق و لبنان آماده پاسخ قاطع به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه لبنان هستند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند حمله به لبنان پیامدهای غیرقابل کنترلی دارد و هشدارهای آمریکا به اسرائیل را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه مناطقی در جنوب لبنان از جمله حوله، مرکبه، عیتا الشعب، خیام، شاهین، یارون، میس الجبل، کفارکلا، عیترون و برج الشمالی را بمباران کردند. این اقدام رژیم صهیونیستی در واکنش به تحولات شهر صهیونیست‌نشین مجدل در بلندی‌های جولان بود که در اثر انفجار یک موشک 14 کودک کشته شدند. صهیونیست‌ها پس از این اتفاق انگشت اتهام را به سوی حزب الله نشانه رفتند و تلاش کردند آن را به حزب الله نسبت بدهند.

این در حالی بود که حزب الله لبنان به طور رسمی این مسئله را رد و اعلام کرد که این حادثه در اثر شلیک اشتباه سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی رخ داده است. به نظر می‌رسد حتی مقامات غربی ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص نقش حزب الله را نپذیرفته و بر همین اساس اسرائیل را از هرگونه حمله به بیروت منع کرده‌اند. دکتر رضا میرابیان –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به بحث در این مورد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

برنامه مقاومت عراق برای هدف قرار دادن نقاط حساس در اسرائیل/ در آینده شاهد روش‌های جدید حمله به سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه پاسخ حزب الله به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان قطعی خواهد بود، اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد ابعاد این حمله صحبت کرد و این مسئله توسط نظامیان و سیاستمدارن حزب الله تعیین خواهد شد اما آنچه مسلم است اینکه به نقل از فرستاده ویژه آمریکا در لبنان گفته می‌شود که حمله به بیروت خط قرمز خواهد بود؛ زیرا می‌تواند موجب شکل گیری یک جنگ منطقه‌ای و غیرقابل کنترل شود.

از نظر میرابیان، در شرایطی که اسرائیل همچنان در دستیابی به اهداف خود در غزه ناکام بوده‌ و علاوه بر این، گروه‌های مقاومت در یمن، عراق و لبنان آماده حمله به سرزمین‌های اشغالی هستند، بسیار بعید است که تل‌آویو تمایلی به گشایش یک جبهه جدید داشته باشد. وی افزود: اسرائیلی‌ها می‌دانند ورود به لبنان یک کارزار غیرقابل کنترل برای آنها خواهد بود و غرب و به ویژه آمریکا به هیچ وجه موافق درگیری با لبنان نیستد.

این کارشناس منطقه با بیان اینکه اسرائیل هنوز نتوانسته ثابت کند که حزب الله مسئول حادثه مجدل بوده، تصریح کرد: مقامات اروپایی از جمله جوزف بورل خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب در رابطه با این رویداد شده‌اند و افکار عمومی داخلی اسرائیل هم روایت رژیم صهیونیستی را نپذیرفته و حتی مردم مجدل شمس نتایاهو را به شهر خود راه ندادند. به گفته وی، به لحاظ تاریخی مردم مجدل شمس حتی حاضر به دریافت تابعیت اسرائیلی نشده‌اند.

از نظر میرابیان، اسرائیل به هیچ وجه خواهان درگیری مستقیم با لبنان نیست اما با توجه به شکست‌های متعدد نتانیاهو و مشکلات داخلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که سفر او به واشنگتن شکست خورده بود و دستاوردی نداشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با تهییج و تحریک موضوع لبنان از بحران خارج شود. وی افزود: اسرائیل می‌داند حمله به لبنان پیامدهای غیرقابل کنترلی دارد و هشدارهای آمریکا به اسرائیل را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد.

کارشناس منطقه در خصوص امیدواری نتانیاهو برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید گفت: این تحلیل درستی است و نتانیاهو تصور می‌کند در صورت بازگشت ترامپ می‌تواند کار ناتمامش را به اتمام برساند. وی خاطر نشان کرد: در صورت رای آوردن خانم هریس احتمال سقوط نتانیاهو زیاد است و حمایت از او از بین خواهد رفت؛ هرچند که در حال حاضر حتی جمهوری‌خواهان آمریکا هم خواهان پایان جنگ هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =