خنک شدن بدن در تابستان با نوشیدن چای گرم

تابستان با گرمای شدید خود می‌تواند آزاردهنده باشد اما نگران نباشید، راهکارهایی برای خنک ماندن و لذت بردن از این فصل وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی تابستان است و هوا گرم، مرتب آب می نوشیم و انواع آبمیوه های خانگی را به عنوان راه حلی بری رفع عطش خود استفاده می کنیم و اگر کسی به ما پیشنهاد نوشیدن چای گرم بدهد، قطعا دست رد به سینه اش میزنیم چراکه تصور میکنیم نوشیدنی گرم در هوای گرم انتخابی غلط است و دمای بدن را افزایش میدهد غافل از اینکه نتایج تحقیقات علمی نظری کاملا مخالف با نظر ما دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه این بخش میخوانید.

بیشتر بخوانید:

خطرناکترین نشانه‌های گرمازدگی

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما نوشیدن چای داغ در واقع می تواند به خنک شدن شما در تابستان کمک کند؛ ولی چطور؟ پاسخ این سوال در نحوه پاسخ بدن ما به گرما نهفته است.

به گزارش Acta Physiologica هنگامی که نوشیدنی های گرم مانند چای مصرف می کنیم، بدن ما با افزایش تولید عرق به این گرمای وارد شده به بدنمان پاسخ می دهد. این یک مکانیسم خنک کننده طبیعی است که بدن ما از آن برای تنظیم دمای داخلی استفاده می کند.

یعنی با نوشیدنی چای گرم، بدن ما عرق کرده و هنگامی که عرق روی پوست ما تبخیر میشود، گرمای اضافی بدن کاهش یافته و خنک میشود.

برای بدن در تابستان، نوشیدنی های گرم بهتر از نوشیدنی های سردند

علاوه بر آنچه خواندید لازم است بدانید که برخلاف نوشیدنی های سرد که تمایل به کاهش ضربان قلب دارند، نوشیدن چای داغ می تواند گردش خون را بهبود بخشد. همین افزایش گردش خون می تواند به حفظ جریان خون سالم کمک کند، که به ویژه در ماه های گرم تابستان که بدن ما مجبور است برای خنک شدن بیشتر تلاش کند. بنابراین دفعه بعد که احساس گرمای بیش از حد کردید، یک فنجان چای داغ را امتحان کنید تا با مشاهده نتیجه، شگفت زده شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =