مقام ارشد سابق سیا: خاورمیانه به یک درگیری همه جانبه نزدیک شده است / حزب الله و ایران تلافی می‌کنند

میک مولروی -یکی از مقامات سابق سیا و دستیار ارشد پنتاگون در امور خاورمیانه- با تاکید بر اینکه ایران و حزب الله حتما اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را تلافی خواهند کرد، گفت: تا کنون خاورمیانه تا این حد به یک درگیری همه جانبه نزدیک نبوده است.

به گزارش گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از نیویورک تایمز، با وجود عدم اظهار نظرات رسمی از سوی مقامات آمریکایی در مورد کشته شدن اسماعیل هنیه در ایران، میک مولروی _یکی از مقامات سابق سیا و تفنگداران دریایی و دستیار ارشد پنتاگون در امور خاورمیانه در دوران دولت ترامپ_ گفت: «این نزدیکترین شرایط منطقه به یک درگیری همه جانبه در 10 ماه گذشته بوده است. حزب‌الله و اکنون ایران، احتمالا اکنون باید تلافی کند».

وی افزود: تمام تلاش‌های دیپلماتیک باید برای یافتن راه‌حلی برای کاهش تنش انجام شود. اگر چیزی تغییر نکند، جنگ در مسیر کنونی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، لوید آستین -وزیر دفاع آمریکا- که اکنون در فیلیپین به سر می‌برد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با این رویداد گفت: اگر اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، آمریکا از آن دفاع خواهد کرد و فکر نمی‌کند که جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه اجتناب‌ناپذیر باشد.

اظهار نظر غربی‌ها تا این لحظه نشان می‌دهد نه آمریکا و نه اروپا کمکی به کاهش جنگ نکرده اند. نکته مهم دیگر اینکه علیرغم ادعای آمریکا در روزهای گذشته مبنی بر تلاش این کشور برای جلوگیری از گسترش، در صورت اعتراف اسرائیل به دست داشتن در این ترور آمریکا نمی‌تواند دوست و یار دیرینه خود را کنار بگذارد و هر جناحی نیز که در آینده در این کشور روی کار بیاید احتمالا همین روش را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =