ورزشگاه وطنی میزبان میهمانان نساجی در فصل جدید خواهد بود

ساخت‌وساز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بر اساس تشخیص و دستورالعمل‌های فدراسیون فوتبال آغاز و در فصل جدید میزبان مهمانان نساجی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، بر اساس اعلام رئیس هیئت فوتبال استان مازندران، ورزشگاه وطنی قائمشهر پس از برطرف‌ ساختن ایرادات و نارسایی‌ها، در فصل پیش رو میزبان مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور خواهد بود.

رحیم درزی، رئیس هیئت فوتبال استان مازندران در حاشیه بازدید مسئولین ورزشی استان و شهرستان از ورزشگاه وطنی در ۷ تیرماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اعلام کرد: ورزشگاه وطنی قائمشهر، میزبانی تمام مسابقات تیم نساجی قائمشهر را در لیگ بیست و چهارم عهده‌دار خواهد بود.

درزی در ادامه گفت: بر اساس نامه‌ای که از سوی سازمان لیگ درباره استانداردسازی ورزشگاه‌ها به هیئت فوتبال استان‌ها رسیده، مواردی به عنوان نواقص اعلام شد که یکی از آن‌ها مربوط به سالن کشتی موجود در مجاورت ورزشگاه وطنی است که دیوار آن باید برداشته شود.

رئیس هیئت فوتبال استان در ادامه، علت برداشتن دیوار را این‌گونه تشریح کرد: علت برداشتن این دیوار هم این است که اتوبوس حامل تیم‌ها بتواند به داخل ورزشگاه بیاید تا بازیکنان و کادرفنی با امنیت و مراقبت کامل وارد رختکن استادیوم شوند که از این رو اقدامات و هماهنگی‌های لازم با مسئولان ورزش و متولیان امر انجام شد.

بر اساس این گزارش، عملیات تجهیز و نوسازی ورزشگاه وطنی قائمشهر در طول سال‌های اخیر در ۲ مقطع انجام گرفت که مرحله نخست آن پس از صعود نساجی از لیگ آزادگان به لیگ خلیج فارس به عنوان تیم دوم جدول در فصل (۹۶-۹۷) انجام شد، در آن فصل ۴ برج نورافکن در ورزشگاه نصب و سکوهای پشت دروازه ضلع شرقی به کلی بازسازی شد و همچنین صندلی‌های اغلب سکوها تعویض و شماره‌گذاری شد.

در سال ۱۴۰۰، با ابلاغ رسمی فدراسیون فوتبال کشور، به برگزاری تمامی بازی‌های لیگ برتر در زمین چمن طبیعی تأکید شد و در آن زمان چمن ورزشگاه وطنی، مصنوعی بود و به دلیل این که ورزشگاه وطنی در تملک وزارت و اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد، ردیف بودجه برای تعویض و احیای چمن در اعتبارات ورزشی مازندران پیش‌بینی نشده بود. باشگاه نساجی بطور کامل از میزبانی در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ محروم شد و ناگزیر بازی‌هایش را در ورزشگاه‌های دیگری برگزار کرد که از جمله این ورزشگاه‌ها می‌توان به ورزشگاه آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، پاس تهران و ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد اشاره کرد.

در اسفندماه همان سال و به برکت سفرهای دور اول رئیس‌جمهور شهید، دکتر سیدابراهیم رئیسی به استان مازندران، یکی از مصوبات، تکمیل و تجهیز ورزشگاه وطنی بود که تامین اعتبار و منابع خوبی به این موضوع اختصاص یافت.

حسن رنگرز، مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان مازندران نیز در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ در جریان بازدید از ورزشگاه و گفت‌وگو با اصحاب رسانه، قول میزبانی تیم نساجی در فصل بعدی را داد و به وعده خود نیز عمل کرد.

اینک پس از گذشت حدود ۲ سال از آخرین فعالیت عمرانی در ورزشگاه وطنی قائمشهر، با توجه به دستورالعمل‌ها و تشخیص فدراسیون فوتبال برای میزبانی نساجی از بازی‌های خانگی، ساخت‌وساز در این ورزشگاه آغاز شده است.

لازم به ذکر است، ورزشگاه وطنی قائمشهر با بیش از ۶۰ سال قدمت، از استانداردهای لازم خارج شده و درآینده نزدیک، تبدیل به یکی از اماکن ورزشی فرسوده خواهد شد و همچنین ظرفیت میزبانی از همه هواداران باشگاه نساجی را نخواهد داشت.

این ورزشگاه در محدوده مرکز شهر واقع شده‌ است و غالباً در قبل، حین و پس از برگزاری بازی‌های نساجی، شهر قائمشهر دچار بار سنگین ترافیکی می‌شود. نکته‌ای که شورای ترافیک شهرستان قائمشهر بارها متذکر شده و خواستار انتقال مکان بازی‌های نساجی به محلی دیگر است.

در این باره حدود ۶ سال پیش طرحی از سوی برخی کارشناسان ارائه شد تا ورزشگاه جدیدی در منطقه خیابان ساری و در نزدیکی محله شهرک یثرب، اراضی متروک و بلا استفاده کارخانه قدیمی سابق شماره ۲ نساجی قائمشهر، احداث شود که در نگاه اول خوب به نظر می‌رسید اما پس از بررسی‌هایی که توسط مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام گرفت، مشخص شد که با احداث ورزشگاه در منطقه مذکور، در دراز مدت دچار چالش‌های ترافیکی می‌شود.

لازم به ذکر است که مردم قائمشهر سال‌ها انتظار ساخت یک ورزشگاه جدید با امکانات به‌روز و استانداردهای حال حاضر دنیا را می‌کشند، اما تاکنون هیچگونه اقدامی در این‌باره از سوی مالک باشگاه و نهادهای دولتی صورت نگرفته که احتمالاً کمبود منابع مالی و زمین مناسب و طولانی شدن پروژه از علل اصلی امتناع متولیان امر باشد.

امید است با افتتاح یک ورزشگاه تازه ساخت در دولت جدید، بخشی از مشکلات فعلی فوتبال و ورزش شهرستان مرتفع شود.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =