خوراکی‌هایی که حال بد شما را درمان می‌کند

ضعف اعصاب و مشکلات روحی تأثیرات منفی بر زندگی روزمره دارد اما خوشبختانه، تغذیه مناسب یکی از راه‌های مؤثر برای تقویت اعصاب و بهبود خلق‌وخو است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از نسخه های درمانی برای رفع هر گونه مشکل روحی روانی، تغذیه است. تغذیه ای که شامل ار مواد غذایی حاوی ویتامین ها و املاح معدنی است که بدن با دریافت هریک از آنها به وضعیت مطلوب خود نزدیک میشود. از آنجایی که داشتن آرامش ذهنی و حال خوب روحی لازمه زندگی شاد و سالم است برای همین این بخش را به معرفی چند مورد از این خوردنی های خوب کننده حال روحی اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید:

۱۵ گام تغذیه‌ای برای مادران باردار

اگر غمگین هستید

غذاهایی بخورید که سرشار از امگا۳ و ویتامین دی هستند تا با ورود این ویتامین به بدنتان شما به سطح مطلوبی از شادی و نشاط برسید پیشنهاد می شود افراد غمگین مواد غذایی همچون بذر کتان و ماهی های چرب مثل قزل آلا را بیشتر بخورید.

اگر کم طاقت شده اید

غذاهایی غنی از ویتامین سی بهترین پیشنهاد برای این شمایی است که نیاز به افزایش کمی تحمل و صبر دارید. هر زمان حس کردید کم طاقت شده اید، مواد غذایی ویتامین سی دار همچون مرکبات، گوجه فرنگی، آناناس، توت فرنگی، کیوی و کلم را در برنامه غذایی خود پررنگ تر کنید.

اگر استرس و اضطراب رهایتان نمیکند

امان از این استرس که چند سالی است تقریبا تمام رده های سنی را درگیر خود کرده پس چه استرس شما شدید باشد و چه میزان اضطرابتان کم، در هر صورت سعی کنید مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با کلیک روی لینک زیر میتوانید لیست کامل تمام مواد غذایی که بیشترین میزان ویتامین ب را در خود دارند را مشاهده کنید.

اگر اعصابتان خط خطی است

ضعف اعصاب یکی از اصلی ترین نشانه های کمبود پتاسیم در بدن است پس بدون مقدمه و پرداختن به حواشی، به شمایی که بی اعصاب هستید پیشنهاد می کنیم، ذرت، موز، لوبیا سفید، آووکادو، سیب زمینی و بیشتری بخورید.

مشکل بی خوابی دارید

اگر بیخوابی به سرتان زده است به سراغ غذاهای غنی از منیزیم بروید. مواد غذایی همچون نخود، عدس، جو دوسر، تخم کدو و اسفناج را میتوان جزو بهترین منابع منیزم دانست.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1239060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =