جنگنده‌های اف-16 اوکراین شانسی در برابر سوخو-35 روسیه نخواهند داشت

شرکت نظامی روس‌تک روسیه در واکنش به تحویل جنگنده‌های اف16 غربی به اوکراین اعلام کرد که این جنگنده‌ها شانسی در برابر سوخو-35 روسیه ندارند و در نهایت همگی نابود خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از تاس، «شرکت روس‌تک» روسیه اعلام کرد که جت‌های جنگنده اف-16 که اخیراً وارد اوکراین شده‌اند، در نهایت نابود خواهند شد، زیرا حتی نمی‌توانند با سوخو-35 اس روسیه رقابت کنند.

در 4 آگوست، ولادیمیر زلنسکی -رئیس‌جمهور اوکراین- تأیید کرده بود که اوکراین اولین محموله جنگنده‌های اف-16را از متحدان غربی دریافت کرده‌است. او مشخص نکرد که چه تعداد هواپیما تحویل داده شده و در کجا مستقر خواهند شد. پیش از آن اکونومیست گزارش داده بود که اوکراین 10 فروند جت اف-16 از کشورهای غربی دریافت کرده‌است و قرار است تا پایان سال این تعداد به 20 فروند افزایش یابد.

روسیه اعلام کرده از روی مشخصات هواپیماهای ساخت آمریکا می‌توان به خوبی به ضعیف بودن این جت‌ها پی برد. آنها با تمسخر به تجهیزاتی که اوکراین و متحدانش دارند و اعلام برتری تجهیزات خود اعلام داشتند روسیه حتی جنگنده‌های قوی‌تر مانند سوخو 57 نیز دارد و جنگنده اف 16 حتی با مدل پایین‌تر جت‌های جنگنده روسی یعنی سوخو-35 هم نمی‌تواند رقابت کند. آنها همچنین مدعی هستند در یک نبرد هوایی رودررو، جت‌های روسیه نسبت به جنگنده‌های آمریکایی برتری دارند. اف-16 جت جدیدی نیست و نمی‌تواند امنیت و آرامش را برای اوکراینی‌ها به ارمغان آورد. این جت می‌تواند سیستم های موشکی پیشرفته را حمل کند و مشکلات زیادی ایجاد کند؛ با این حال، آنها نیز مانند بقیه تجهیزات غربی با همان پایان روبرو خواهند شد: «نابودی».

بدین ترتیب روسیه بار دیگر به بازی روانی و تضعیف اوکراین و تمسخر تجهیزات نظامی این کشور پرداخته و حتی نشان داده است که دوستان غربی اوکراین نیز نمی‌توانند کمک چندانی به این کشور کنند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =