نکونام به ناحق از من گلایه داشت

رضا رجبی بازیکن اسبق تیم استقلال اعتقاد دارد اگر مدیران هلدینگ بدون اطلاع نکونام بازیکن جذب کرده اند سرمربی استقلال باید الان آن را رسانه‌ای کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ رجبی با اشاره به شرایط تیم استقلال در فصل نقل و انتقلات تاکید کرد: اتفاقا جواد نکونام را در مجلس ختم مادر برادران بیانی دیدم از من به خاطر انتقاداتم گلایه داشت که گلایه اش هم به حق نبود. من قبل از اینکه فصل شروع شود حرف حق را می‌زنم. نه اینکه بعد از پایان فصل بگویم می‌خواستم چنین حرف‌هایی بزنم. شرایط هلدینگ هم مشخص است. روزهای خوب شان است چراکه هرکاری دلشان بخواهد می‌کنند.‌ یک مثال است که می‌گویند ناهار را ببین معلوم می‌شود شام چیست!

بیشتر بخوانید:

اعتراض شبانه هواداران استقلال مقابل فدراسیون! + عکس

وی ادامه داد: این پول بیت المال است مسئولان هلدینگ باید بدانند فقط یک کارمند هستند. درست است بوی کباب به مشام‌شان خورده است ولی پول بیت‌المال است. الان در هلدینگ دارند ایجنتی و دلالی می کنند. حالا شرایط پرسپولیس را کاری ندارم اما درویش یک حرفی زد که فوق‌العاده درست بود. او گفت این فوتبال تهش بار فنی خاصی ندارد. فوتبال زیبایی هم شاهد نیستیم و روز به روز گران شدنش فاجعه است. همه تیم ها بدهکاران خب چرا گران می‌شود!؟ بازیکن ۲۰ درصد قراردادش را به ایجنت خود می‌دهد می‌شود ۸ میلیارد تومان. این‌ها خود یکی از دلایل گرانی است.
او اضافه کرد: به نکونام هم گفتم اگر پسر مدیران هلدینگ دلالی می‌کنند الان باید در رسانه‌ها بگوید. شما ببینید معاون حقوقی باشگاه با این همه پرونده های حقوقی که باشگاه دارد مدیر می‌شود. معلوم می شود چه خبر است! و چه تصمیماتی می‌گیرند. من این موضوع را دوبار در تلویزیون گفتم ام‌الفساد آنجا است.

حجت کریمی را چرا از استقلال برداشتند؟

حجت کریمی که بعد از فتح‌الله‌زاده داشت درست کار می‌کرد. بدهی ها را می‌داد و نکونام را آورد اما برکنار می‌شود. اما این آقا با اینکه با آجرلو، حجت کریمی، فتح الله‌زاده و خطیر بوده می‌ماند. چه خبراست؟ کاش ایشان کار حقوقی خود را می‌کرد. مدیر شده اما نه در آوردن بازیکنان نقشی داشته و نه اینکه گویا کار خاصی انجام می‌دهد. الان گلر و وینگر خارجی آوردند خود نکونانم نمی دانست. شرایط خوبی نمی‌بینم. در مصاحبه‌ای هم گفتم اگر نکونام در آوردن بازیکنان نقش نداشته الان به هواداران بگوید خیلی قشنگ‌تر از این است تا اینکه بعدها بگوید و بهانه‌جویی تلقی شود. آن موقع شرایط سخت می‌شود مردم هم نمی‌پذیرند.

رجبی با اشاره به نقش کمیته فنی ‌ تاکید کرد: کمیته فنی حتی می‌تواند در کنار مربی عصای دست مدیر باشگاه باشد. ما پارسال ۴ دفاع راست (یامگا، حردانی، نورانیان، و فخرالدینی) داشتیم ولی پلی‌میکر نداشتیم. در خط حمله بلانکو را داشتیم که نه سرعتی بود و نه اینکه روی زمین کارایی داشت! ما در این حوزه ضعیف عمل می‌کنیم دنبال رفع نقاط ضعف مان نیستیم یا نگرشی وجود ندارد. در حالی که در تیم رقیب حالا افرادی فنی کمک می‌کنند تا بنا به نیازشان بازیکن بگیرند. ما هم بازیکنان جوانی مثل کوشکی و اسلامی را گرفتیم ولی نمی‌توانند خواسته هواداران که قهرمانی است را برآورده کنند. سال قبل دو بازیکن ازبکی به استقلال و پرسپولیس پیوستند هر دو آنها خوب بودند و همه این را می‌گفتند. الان هم اگر بازیکنی تحمیل شده نکونام به مردم بگوید. اگر از طرف هلدینگ و پسر یکی از مدیران هلدینگ بازیکنانی تحمیل شده و من اطلاع دارم باید شفاف‌سازی شود.

۷۰۰ میلیارد تومان معلوم نشد چه شد

وی افزود: آقای علی عسگری چرا دارد این اتفاقات می افتاد؟ الان در حال انتقال دولت هستیم برای همین هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می کند مگر آجرلو نکرد!؟ تا بحث پذیرنویسی شد ۷۰۰ میلیارد تومان معلوم نشد چه شد؟ هیات نظارتی هم نبود. الان در مورد جریان مس رفسنجان مگر ۷۰۰ سکه فساد نشد؟ چی شد؟ کو؟ چرا اعلام نمی کنند؟

اینطوری می خواهید فوتبال ما درست شود؟ الان هم مدیران هلدینگ می گویند ۲۰ روز یا یک ماه ما هستیم. ما هم کار خودمان را انجام دهیم. به خدا همین است. هیچ کس به فکر هوادار نیست. به فکر جیب خودشان هستند. می‌خواهند از این فرصت باد آورده نهایت استفاده را کنند. در حالی که پول مردم است به اسم هلدینگ که باید هزینه فوتبال شود تا ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابد.

ولی الان جوانان از فوتبال زده شدند. فسادها را می‌بینند. اینکه روی نیمکت‌ها دائما دعوا است می‌بینند. در زمین بزن بزن است. به داور هتک حرمت می‌شود. مدیران هم که دعوا می‌کنند.
رجبی با بیان این مطلب که سال ها قبل دوره مربیگری بین المللی را طی کرده است. خیلی ها مثل من بودند که الان خانه نشین هستند. اما یکسری مربی‌ها همین طور جا به جا می‌شوند. مثل قلعه عقاب‌ها شده یک نفر آن بالا است با مدیر و خبرنگار ارتباط دارد و در مورد اتفاقات فوتبالی تصمیم می‌گیرد و در انتها سهم‌شان را می‌گیرند. من هم که این حرف‌ها را می‌زنم دلم می سوزد الان مدال آور ما در المپیک مصاحبه می‌کند که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما یک بازیکن جوان ۲۰میلیارد تومان می‌گیرد و خروجی هم ندارد.

از طرفی آمار میانگین سنی لیگ‌مان هم ۳۰سال است بعد به قلعه‌نویی می‌گویند چرا در تیم ملی جوانگرایی نمی‌کنی!؟ چگونه جوانگرایی کند؟ به طور نمونه برای آکادمی استقلال ضیایی را آوردند در حالی که پیشکسوتان خود استقلال که دارای سواد بالایی هم هستند خانه‌نشین هستند. چرا رضا نعلچگر باید افسردگی بگیرد.
او افزود: من به جواد نکونام گفتم با دو دکترا و یک لیسانس و کسی که ۱۲ سال استقلال بوده و در ۵ رده ملی بازی کرده حاضرم کمک کنم تا مثل زمان قلعه‌نویی که کنارش بودم و قهرمانی ها کسب کردیم کنارش باشم. در کل امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد.

منبع: همشهری انلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1239319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =