آشنایی با خواص برگ انبه برای مو

برگ‌های انبه غنی از ویتامین‌های c , b و a هستند .آنها همچنین غنی از فلاونوئیدها و فنول بوده، که خواص آنتی اکسیدانی را به برگ ها می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از عصاره برگ انبه در برخی محصولات مراقبت از مو استفاده می شود زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی این برگ ها از آسیب فولیکول های مو جلوگیری و به رشد بهتر موها کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

خواص بی‌نظیر انبه برای آقایان

برگ های انبه غنی از ویتامین های c , b و a هستند .آن ها همچنین غنی از فلاونوئیدها و فنول می باشند، که خواص آنتی اکسیدانی را به برگ ها می دهند. شاید تعجب کرده باشید اما برگ سبز انبه بسیار ترد است و در بسیاری از فرهنگ ها به صورت پخته مصرف شده یا در تهیه دمنوش و مکمل از آن بهره می برند.

از جمله خواص برگ انبه می توان به خاصیت ضد التهابی، ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و ضد دیابت آن اشاره کرد. این برگ ها برای سلامت پوست و مو نیز مفید هستند.

دمنوش برگ انبه و موضوعی که شاید کمی باورش سخت باشد که شما حتی از برگ های این میوه نیز بتوانید یک چای گیاهی مقوی آماده و مصرف کنید.

جالب است بدانید استفاده از واژه “برگ” در این دمنوش می تواند دو طریقه مصرف را برای شما به ارمغان بیاورد، روش اول که در ابتدای کار گفتیم و استفاده از برگ گیاه می باشد اما روش دوم استفاده از برگه خشک شده انبه می باشد که می توانید با آن نیز یک دمنوش فوق العاده تهیه کنید.

خواص برگ انبه برای دیابت

برگ های لطیف انبه حاوی تانن وآنتوسیانین است که به درمان دیابت در مراحل اولیه موثر است. علاوه بر این , به درمان دیابت و رتینوپاتی دیابتی نیز کمک می کند .

این برگ ها حاوی یک ترکیب بنام عصاره اتیل استات و عصاره اتیل استات هستند که سنتز گلیکوژن را تحریک می کند .برگ ها می توانند به صورت پودر شده یا خیس شده مصرف شوند .

برای کم کردن علائم دیابت , برگ ها را در آب بیندازید و سپس بیرون آورید و آب را بنوشید. از این برگ ها می توان برای درمان هیپرگلیسمی نیز استفاده کرد.

خواص برگ انبه برای لاغری

عصاره برگ انبه با تنظیم متابولیسم چربی ها به کنترل چاقی، دیابت و سندرم متابولیک کمک می کند، این ماده احتمالا از تجمع و رسوب چربی ها و بروز چربی های شکمی جلوگیری و باعث افزایش سطح آدیپونکتین در بدن می شود.

آدیپونکتین نوعی پروتئین سیگنالینگ سلولی است که در متابولیسم چربی و تنظیم قند خون نقش داشته و افزایش آن خطر ابتلا به چاقی و بیماری های مزمن ناشی از چاقی را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =