بانک توسعه آذربایجان تشکیل می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تلاش اعضای این مجمع برای پیگیری تشکیل "بانک توسعه آذربایجان" در دوره فعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان شرقی، علیرضا نوین رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در گفت‌و گویی اظهار کرد: طرح تشکیل بانک توسعه آذربایجان که پیش‌از این نیز مطرح بود، مجدداً در دستور کار نمایندگان استان قرار خواهد گرفت تا به‌عنوان پشتوانه مالی، اعتباری، توسعه زیربنایی و جهشی آذربایجان، فعالیت خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه، بالغ بر ۹۰ درصد منابع بانکی، درآمدی و پولی استان، در مرکز و نظام بانکی کشور متمرکز می‌شود و تنها ۱۰ درصد از این منابع در داخل استان رسوب می‌کند و آذربایجان شرقی همواره برای تامین منابع موردنیاز طرح‌ها و پروژه‌های توسعه محور، ناگزیر از پیگیری تخصیص اعتباراتی است که می‌بایست از مرکز تأمین شوند.

نوین تشکیل بانک توسعه آذربایجان را زمینه‌ساز خود اتکایی مالی استان و همچنین، بستری برای توسعه جهشی آذربایجان از مسیر درآمدهای مالیاتی و پولی دانست و از پیگیری جدی مجمع نمایندگان استان برای تحقق آن از طریق دولت و مجلس خبر داد.

پزشکیان، "فرصت طلایی" آذربایجان بعد از عصر مشروطه است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در مقطع کنونی را فرصتی طلایی برای آذربایجان و تبریز بعد از دوران مشروطه دانست و ابراز امیدواری کرد: دولت وی نگاهی توسعه‌ای و تحولی به این منطقه داشته باشد.

وی افزود: دکتر پزشکیان با سابقه سیاست ورزی ۴۰ ساله و شناختی کامل از ظرفیت‌ها، مشکلات، مطالبات و ساز و کارهای تقنینی، اجرایی و مدیریتی کشور و به ویژه تبریز و آذربایجان، امروز در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند منشاء تحول و توسعه همه جانبه باشد و من امیدوارم ایشان در پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت خود که "دولت وفاق ملی" نام گرفته است، موفق عمل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین حضور پزشکیان در راس قوه مجریه را فرصتی طلایی برای تبریز و آذربایجان دانست و افزود: همه نمایندگان استان برای استفاده حداکثری از این فرصت طلایی که با حضور ایشان در راس دولت برای آذربایجان به وجود آمده است، در کنار دولت خواهند بود.

نوین در خاتمه گفت: پزشکیان و دولت او، امروز فرصت و ظرفیتی منحصر به فرد برای پیشبرد و اعتلای تبریز و آذربایجان بعد از دوران مشروطیت است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برای جبران عقب ماندگی‌های آذربایجان انجام دهیم.

تبدیل تبریز به منطقه ویژه اقتصادی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: تبریز با دارا بودن صدها واحد بزرگ و کوچک تولیدی، صنعتی و همچنین هم‌جواری با سه گمرک مهم، قابلیت تبدیل‌شدن به منطقه ویژه تجاری، اقتصادی را دارد.

نوین افزود: علاوه بر این، هم‌جواری با چندین کشور همسایه، وجود منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس و قطبیت این شهر دربخش‌هایی همچون صادرات، واردات، تولید، صنعت، تجارت و بازرگانی، مزیت‌های بالقوه و منحصر به فرد تبریز برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی همانند چابهار است.

وی در ادامه گفت: با همکاری دیگر نمایندگان تبریز و استان، به‌زودی پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر را آغاز خواهیم کرد تا از این طریق، گام‌های بلندی در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالای تجاری، اقتصادی این شهر برداشته شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، پیگیری این طرح را در راستای ظرفیت سازی برای آینده استان و منطقه دانست.

خبرنگار:محمد لطفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =