سیمایی؛ چهره ناآشنایی که با وزارت علوم بیگانه نیست

حسین سیمایی صراف گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت علوم است که هرچند نامش ناآشنا است؛ اما سوابق اجرایی وی نشان می‌دهد با وزارت علوم بیگانه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران صبح ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ لیست پیشنهادی وزرای دولت چهاردهم را در صحن مجلس قرائت کرد. حسین سیمایی صراف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم است.

سیمایی سوابقی مانند دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (دولت دوازدهم)، قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور (دولت یازدهم)، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم (دولت یازدهم)، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، رییس ستاد مستندسازی وزرات علوم، عضو ستاد آمایش آموزش عالی، عضو اصلی هیئت مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی را در کارنامه خود دارد.

وی درباره زندگی و علایق تحصیلی خود می‌گوید؛ اینجانب حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد مقدس متولد شدم و در سال ۱۳۶۲ با علاقه‌ای وافر به تحصیلات حوزوی روی آوردم و سپس به دلایلی که اکنون جای طرح آن نیست به تحصیل در دانشگاه پرداختم. مهم‌ترین تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و سوابق آموزشی و پژوهشی اینجانب به شرح زیر است؛

الف) تحصیلات حوزوی:
۱. ورود به حوزه علمیه مشهد در سال ۱۳۶۲.
۲. ادامه تحصیل در سطح عالی از سال ۱۳۶۶ در حوزه قم.
۳. شرکت در مقطع تحصیلی خارج فقه و اصول از سال ۱۳۷۰ در محضر بزرگان از جمله حضرت آیت الله تبریزی و حضرت آیت الله وحید خراسانی.
۴. فراگیری کلام و نیز فلسفه اسلامی در محضر استادانی چون حضرت آیت الله فلسفی .

ب) تحصیلات دانشگاهی:
۱. لیسانس حقوق از دانشگاه تهران.
۲. کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس
۳. دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی

ج) سوابق آموزشی:
از همان سال‌های آغازین تحصیل در حوزه، مقاطع و دروس ماقبل را تدریس کردم. ادبیات عرب، منطق، فقه و اصول از جمله مواد تدریسی اینجانب است. همچنین از سال ۱۳۷۲ در دانشگاه‌های مختلف قم و تهران به تدریس پرداختم و لیکن بطور رسمی از سال ۱۳۷۶ عضو هیأت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه قم شدم و لذا رسما در این دانشگاه و نیز در دانشگاه شهید بهشتی (تهران) و گروه حقوق مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و برخی مراکز دیگر مشغول به تدریس مواد درسی رشته حقوق هستم.

د) سوابق پژوهشی:
با مراکز مختلف پژوهشی از جمله پژوهشکده فقه و حقوق مرکز تحقیقات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و کمیته های علمی برخی کنگره های علمی همکاری نزدیک داشته و برخی پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی دخالت داشته‌ام. علاوه بر این تالیفات و تحقیقاتی نیز شخصا به انجام رسانده‌ام که برخی به چاپ رسیده و برخی در حال چاپ هستند.

نام سیمایی از زمان آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم در هیچ کدام از رسانه‌ها دیده نشد. با این حال وی سمت‌های متعددی در وزارت علوم داشته است. حال باید منتظر ماند و دید گزینه پیشنهادی پزشکیان برای تصدی وزارت علوم می‌تواند رای اعتماد مجلس را به دست آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =