محدودیت بازنشستگی معلمان اصلاح خواهد شد

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان ایرانی و اتباع در مدارس کشور برای مهر امسال، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: بخشنامه محدودیت بازنشستگی معلمان اصلاح خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آمار دانش‌آموزان کشور در سال ۱۳۸۸، ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود، اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزان حاضر در مدارس کشور (ایرانی و اتباع) در سال تحصیلی جدید به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: با وجود رشد جمعیت دانش‌آموزان کشور اما امکانات و نیروی انسانی آموزش و پرورش نه‌تنها افزایش نداشته بلکه کمتر هم شده است، بنابراین مدیریت در این وزارتخانه دشوارتر شده است.

بیشتر بخوانید
اقدام عجیب آموزش‌وپرورش در ممانعت از بازنشستگی معلمان!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه ۴۴.۲ درصد کل کارکنان دولت را شامل می‌شود، بیان کرد: بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۰ درصد بودجه دولت است.

فرهادی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ تا به امروز به لحاظ توسعه فضای آموزشی با رشد بسیاری مواجه بودیم اما در سال ۱۳۸۲ حدود ۷۹ هزار سرایدار و خدمتگزار در مدارس داشتیم و اکنون به ۵۱ هزار نفر کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از یک‌پنجم نیروهای موجود آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند، مطرح کرد: امسال ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی دریافت کردیم. در آزمون آموزگاری سال گذشته، ۲۸ هزار ظرفیت استخدام داشتیم که ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته شدند، امسال نیز ۲۸ هزار ظرفیت داشتیم که ۲۱ هزار نفر پذیرفته شدند.

کمبود ۲۰۳ هزار معلم در سال گذشته

وی گفت: سال گذشته ۵۷۲ هزار معترض به رتبه‌بندی داشتیم که اکنون به عدد صفر رسیده است همچنین سال گذشته ۲۰۳ هزار کمبود معلم داشتیم که امسال میزان کمبود ۵۰ هزار نفر کاهش یافته است. مهر امسال دغدغه نیروی انسانی نداریم.

فرهادی درباره اعمال محدودیت برای بازنشستگی معلمان مطرح کرد: به تازگی تصمیمی درباره تأمین معلم برای مهر ۱۴۰۳ گرفته و بخشنامه محدودیت بازنشستگی ابلاغ شد، براساس این بخشنامه و مطابق ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان تا ۳۰ سال سابقه و ۶۰ سال بازنشسته خواهند شد.

بخشنامه بازنشستگی اصلاح می‌شود

وی ادامه داد: این بخشنامه زمانی صادر شد که برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده بود، هم‌اکنون با ابلاغ این برنامه، بخشنامه محدودیت بازنشستگی اصلاح خواهد شد و مشوق‌هایی را برای ایجاد انگیزه در میان معلمان به منظور استمرار خدمت در نظر می‌گیریم تا از بحران کمبود نیروی انسانی که تا ۲ سال آینده با آن مواجه هستیم، نجات یابیم. بعد از دو سال با توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و رجایی کمبود نیروی انسانی مدیریت خواهد شد و امسال نیز مهرماه آرامی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =