پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده همگرایی بین مذاهب اسلامی است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجتماع عظیم اربعینی مربوط به مذاهب مختلف است و نشان‌دهنده همگرایی و وحدت بین مذاهب در بین مسلمانان است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین گفت: جریان عظیم راهپیمایی اربعین و استقبالی که مردم از راهپیمایی اربعین دارند در نوع خود بی‌نظیر است و مردم با حضور خود تجدید میثاقی دوباره با شهدای کربلا می‌کنند.

وی ادامه داد: اربعین حسینی از نظر جایگاه سیاسی، جایگاه خاصی دارد و رهروان عظیم سیدالشهدا از هر دینی و آئینی و از هر کجای دنیا در این مراسم شرکت دارند چرا که در پیاده‌روی اربعین بحث آزادگی مطرح است و بحث مذهب مطرح نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز شاهدیم که مردم از سراسر کشور، همچنین کشور عراق، سراسر دنیا و منطقه غرب آسیا درراهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند، موکب می‌زنند در واقع این اجتماع عظیم اربعینی مربوط به مذاهب مختلف است و نشان‌دهنده همگرایی و وحدت بین مذاهب در بین مسلمانان است.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین، حرکت عظیم مردمی و این جریان فرهنگی عظیم و آن آرمان‌های بزرگی که اباعبدالله حسین(ع) در قیام خود دنبال می‌کردند که شامل مقابله با ظلم و جهان استکبار است به نمایش گذاشته می‌شود و در واقع تجلی اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) در قیام عاشورا در راهپیمایی اربعین می‌توان دید.

جوکار عنوان کرد: اگر بخواهیم وحدت جهان اسلام را رقم بزنیم در سایه مقابله با استکبار جهانی است که این روزها نیز در کشورهای مختلف شاهد بیداری ملت‌ها و کشورها و اعتراض و مقابله آنها با ظلم و استکبار جهانی هستیم.

وی ادامه داد: امروز وقتی رهبر غزه توسط رژیم صهیونیستی در کشور ما به شهادت می‌رسد، میلیون‌ها شیعه او را تشییع می‌کنند و رهبر انقلاب اسلامی بر وی نماز می‌گذارد و این پیوند امروز برقرار شده است، مخصوصاً جهبه مقاومت که محل پیوند وحدت جریانات انقلابی در سطح منطقه شده است این‌ها شواهد بسیار خوبی برای تحولات بسیار بزرگ هم در نظام بین‌الملل و هم در منطقه است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1239955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =