مصوبات امور زنان وزارت علوم بازنگری و بررسی می‌شود

تفکیک آیین نامه ها و مصوبات امور زنان وزارت علوم و بررسی مجدد جهت بازبینی و اصلاحات احتمالی با توجه به نیازهای روز در دستور کار اتاق فکر زنان و خانواده این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهم ترین اقدامات مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم اعلام شد. تشکیل اتاق فکر زنان و خانواده در راستای تسهیل تحقق اهداف وزارت علوم و کیفیت بخشی به تصمیم های مدیران و اثربخشی بیشتر سیاستگذاری های مدیران وزارتخانه عتف، اتاق فکر شانزده گانه ایجاد شده است که یکی از آنها اتاق فکر خانواده و زنان است.

رسالت مهم این اندیشکده بهره مندی از ایده های نوآورانه و خلاقانه اندیشمندان و بانوان فرهیخته ای است که برای حل مسائل و چالش های حوزه زنان و خانواده وزارت عتف و همچنین بهینه سازی امورات آن دغدغه مند هستند.

از جمله اهداف اصلی اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت عتف، چگونگی تبدیل و تثبیت جایگاه مشاور زنان و خانواده به همتایی با معاونت یا مدیرکلی (مطابق با دستور معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای همه ی وزارتخانه ها) است. زیرا از مهمترین دلیل غیرقابل مقایسه بودنِ وزارت علوم و زیر مجموعه آن با دیگر وزارتخانه ها، علاوه بر اهمیت تعلیم و تربیت دختران به عنوان مادران آینده سازان کشور، در افزایش دانش و مهارت های شغلی، توسعه فردی و اجتماعی و کارآمد سازی جامعه هدفش است.

همچنین شناسایی بانوان نخبه ای که با توجه به تخصص و تجربه شان در حوزه های متفاوت می توانند بازوان خوبی برای کمک به حل مشکلات سه جامعه هدف وزارت علوم باشند. البته تفکیک آیین نامه ها و مصوبات امور زنان وزارت عتف و بررسی مجدد جهت بازبینی و اصلاحات احتمالی با توجه به نیازهای روز نیز در دستور کار اتاق فکر است.

برگزاری رویدادهای مساله محور حوزه زنان و خانواده و مساعدت در چگونگی تشکیل قرارگاه ها و ستادهایی با موضوع همفکری برای راهکارهای حل مسائل این حوزه، از دیگر اهداف اتاق فکر خانواده و زنان است لذا با توجه به توضیحات مختصر فوق و بر اساس راهبرد مشترک اعضای وزارت علوم در راستای هم افزایی و تشریک مساعی در سیاستگذاری و برنامه ریزی، اتاق فکر زنان و خانواده وزارت عتف به پیشنهاد مشاور امور زنان و خانواده تشکیل شد.

طی این مدت ۱۴جلسه تشکیل شده که نتایج آن متناسب با موضوع، در هر جلسه به صورت مصوبه برای مدیران مربوطه ارسال شدند. سه گزارش سیاستی و یک توصیه سیاستی به مدیران مربوطه، از خروجی های مهم این جلسات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =