کتابی جهت آشنایی با زیارت‌های پیاده جهان

کتاب «زیارت‌ های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه‌ شناختی» اثری پژوهشی که زیارت در چهارگوشه جهان معاصر و تجارب ادیان گوناگون از پیاده‌روی‌های زیارتی و سفرهای معنوی را توصیف می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «زیارت‌ های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه‌ شناختی» به قلم محمدرضا پویافر و مهشید رضایی توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در ۴۴۱ صفحه چاپ و راهی بازار نشر گردیده است.

زیارت از اصیل‌ترین و گسترده‌ترین رفتارها و مناسک دینی در جهان ادیان است که عمدتاً به نهادی اجتماعی و آیینی جمعی برای جامعه مؤمنان و بازتولید معانی و ارزش‌های مقدس سوق پیدا کرده است. زیارت‌پژوهی و مطالعات زیارت از حوزه‌های عمیق میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای است که نه تنها فرهنگ، بلکه اقتصاد، سیاست، حقوق، تاریخ و کلام را بهم می‌آمیزد و مسیری روشنا به‌سوی فهم آخرین تحولات دین‌داری در جهان پساسکولار و آوردگاه آینده‌گرای ادیان، می‌گشاید.

این کتاب به معرفی آیین های زیارتی پیاده جهان از جمله آیین زیارتی هندوها به نام کومب میلا در هند، زیارت پیروان شینتو به نام «شیکوکو یا ۸۸ معبد» در ژاپن، ۴ زیارت مسیحیان به ترتیب شامل «کامینو دسانتیاگو در اسپانیا، فاطیما در پرتغال، فرانسیجنا در ایتالیا، گوادالوپ در مکزیک» و در نهایت بزرگ ترین آیین زیارتی شیعیان و بلکه تمامی مسلمانان یعنی «پیاده روی اربعین» که در عراق می باشدپرداخته است.

«زیارت‌ های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه‌ شناختی» برای نخستین بار، به مطالعه و معرفی همزمان هفت آیین پیاده روی زیارتی در جهان می پردازد.

کتاب «زیارت‌ های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه‌ شناختی» اثری پژوهشی در مطالعه توصیفی و تطبیقی زیارت در چهارگوشه جهان معاصر و تجارب ادیان گوناگون از پیاده‌روی‌های زیارتی و سفرهای معنوی است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

اکنون در جایی ایستاده‌ایم که گویی با مطالعه آیین‌های زیارتی مربوط به ادیان مختلف، سفری از خود به بیرون، به کیلومترها دورتر و سپس به درون خود و بازنگری در کلیشه‌های خود در مورد ادیان مختلف رسیده‌ایم؛ «دین به مثابه معنای انسانیت، کرامت و عشق‌ورزی».

عجیب یا غیرمنطقی نیست!

حسین بن علی علیه السلام، همان انسان کامل است که قبل از هر چیز، تجسم صلح و عشق بدون حد و مرز به همه، حتی دشمن خود بود…

کتابی جهت آشنایی با زیارت‌های پیاده جهان

انتهای پیام/

کد خبر: 1239967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =