وزارت علوم رتبه ۲ دولت الکترونیکی را به دست آورد

اداره کل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دهمین دوره پایش دولت الکترونیکی جایگاه دوم را بین ۱۹ وزارتخانه را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی ۳ سال گذشته در حوزه هوشمندسازی خدمات، گفت: با وجود افزایش تعداد شاخص‌های ارزیابی و نیز سخت‌گیرانه‌تر شدن شیوه ارزیابی دهمین دوره پایش دولت الکترونیکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری (ستاد وزارتخانه و تمامی سازمان‌های تابعه) موفق شد در بین تمامی وزارتخانه‌ها از رتبه نوزدهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)،‌ به رتبه پنجم در ارزیابی دوره نهم (سال ۱۴۰۱) و رتبه دوم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) ارتقاء جایگاه داشته باشد.

زاهدی همچنین از ارتقا ۳۳ پله‌ای رتبه ستاد وزارت علوم از جایگاه چهل و نهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)،‌ به رتبه شانزدهم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) خبر داد.

مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به اینکه ارزیابی دوره دهم پایش دولت الکترونیکی بر مبنای ارزیابی‌ چهار اولویت سیاستی؛ ۱-دولت کاربرمحور، ۲-دولت شفاف، ۳-دولت یکپارچه و هوشمند ۴-دولت مشارکتی و در ۳۹ شاخص اصلی انجام گرفته است، گفت: الکترونیکی کردن خدمات، اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و میزان هوشمندسازی خدمات، از اولویت‌های ارزیابی این دوره بوده است.

وزارت علوم رتبه ۲ دولت الکترونیکی را به دست آورد

زاهدی همچنین از پیشرفت پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ دانشگاه و موسسه آموزشی، پژوهشی و فناوری با بیش از ۵۳۰ سامانه دانشگاهی به این پنجره متصل شده‌اند و بیش از ۶۰ میلیون بار خدمت از طریق این پنجره به هموطنان ارائه شده است.

وزارت علوم رتبه ۲ دولت الکترونیکی را به دست آورد

انتهای پیام/

کد خبر: 1240007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =