حوزه فرهنگی و عمرانی باید همزمان در ریل‌گذاری توسعه پایدار دیده شوند

جواد مولایی قرا، فرماندار شهرستان قائمشهر در جلسه هماهنگی امور عمرانی، گفت: در ریل‌گذاری توسعه پایدار، حوزه‌ فرهنگی و عمرانی باید در کنار هم دیده شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ جلسه هماهنگی امور عمرانی این شهرستان با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه استان و روسای دستگاه‌های مسئول در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قائمشهر برگزار شد.

مولایی قرا، فرماندار قائمشهر در این جلسه با تشکر از دبیرخانه و مجموعه این شورا بابت تلاش و زحمات صورت گرفته، گفت: این جلسات فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم اعتبارات مناسب و در شأن مردم شهرستان را از اعتبارات ملی دریافت کنیم.

مولایی قرا اظهار کرد: مطابق با قانون، ۳۰ درصد اعتبارات هر مجموعه، باید در نقاط کمتر توسعه‌ یافته و بافت فرسوده یا محلات تعیین شده برای بازآفرینی شهری صرف شود تا فاصله بین عمران و آبادی نقاط بافت تاریخی، فرسوده و مناطق توسعه یافته کم شود و از طرفی توزیع عادلانه اعتبارات صورت گیرد.

نمایده عالی دولت با تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات، گفت: بازآفرینی شهری فقط مختص پل‌سازی، آسفالت، مخابرات، راه و ... نیست بلکه باید شهروندان و جمعیت ساکن در مناطق مختلف هم دیده شوند و برای آنان برنامه داشت.

وی افزود: توسعه و پایداری یک شهر، استان و کشور در گرو موضوعات مختلفی همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است و نمی‌شود حرف از توسعه پایدار زد اما به فرهنگ و مسائل اجتماعی آن توجه نکرد؛ از همین رو در ریل‌گذاری توسعه پایدار، حوزه فرهنگی و عمرانی باید در کنار هم دیده شود.

وی گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف اعم از طرح هادی، مدارس، آب، برق، پروژه‌های شهری و روستایی انجام شده و این کارنامه، کارنامه قابل دفاعی است که طبق آمارهای ثبت شده در دستگاه‌های مرتبط استانی، پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کم‌سابقه بوده است.

مولایی قرا به اختصاص قیر به شهرستان جهت آسفالت اشاره و افزود: در موضوع بازآفرینی شهری، دولت سیزدهم مقدار ۱۲۰ تن قیر به صورت مشارکتی به شهرداری قائمشهر اختصاص داده که با توجه به تفاهم نامه امضا شده فی‌مابین باید در محلات کمتر توسعه یافته مصرف شود.

وی همچنین اضافه کرد: دولت سیزدهم ۱۰۰ تن قیر مشارکتی نیز برای بازآفرینی شهری به شهر ارطه اختصاص داده که تناژ بسیار خوبی برای بازآفرینی شهری و نهضت آسفالت شهری است و باید با برنامه‌ریزی درست به مرحله اجرا برسد.

مولایی‌قرا با بیان این‌که در روستاهای قادیکلای بزرگ، واسکس، سید ابوصالح و سایر روستاها، خدمات‌رسانی خوبی در حوزه آب، برق و کشاورزی انجام شده، گفت: مشکلاتی که این روستاها داشتند، به لطف خدا مرتفع شده است‌.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نزدیکی هفته دولت، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تکمیل و اتمام موارد مربوط به تقاطع غیرهم‌سطح سوخته‌کلا، انجام روشنایی کامل، رنگ‌آمیزی‌ مورد نیاز، تابلوی علائم و موارد دیگر پروژه را در اسرع وقت به پایان برساند.

جواد مولایی قرا خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در شهر و روستاهای شهرستان در حوزه‌های مختلف اعم از طرح هادی، مدارس، آب، برق، پروژه‌های شهری و غیره رخ داده و ادامه نیز خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز در این جلسه به موضوعات دیگری همچون اجرای طرح اصلاح هندسی میدان جانبازان و احداث میدان تقاطع خیابان‌های کارگر و کنسرو، بررسی طرح جامع حمل‌ونقل شهر قائمشهر توسط شهرداری، بررسی و رفع نقاط حادثه‌خیز و استانداردسازی سرعت‌گاه‌های درون‌شهری و برون‌شهری پرداخته و تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است که این نشست با هدف تامین اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل پژوه‌های عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۳ با توجه به روی کار آمدن دولت جدید چهاردهم و مجلس دوازدهم برگزار شد.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =