مجتبی زارعی: رئیس‌جمهور به اصلاح‌طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست

نماینده تهران گفت: رئیس جمهور اصلاح‌طلب و صادق ما به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست بلکه به امیرالمومنین بدهکار است؛ نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ مجتبی زارعی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در اظهاراتی به عنوان مخالف گفت: دکتر پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود؛ با این دلیل من بر لبان و دستان آقای پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی، به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

بیشتر بخوانید؛

جزئیات دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان

وی افزود: رئیس جمهور به حق و عدل ارجاع داده است؛ مقام و جناح در تفکر آقای پزشکیان اثر نداشته است. درود بر پزشکیان که به جای آقای جهانگیری دکتر عارف را معرفی کرد؛ مگر فراموش کردیم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان را؟ با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد.

زارعی گفت: رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به رادیکال‌ها پست نداد و ثانیاً به ایران خدمت کرده است.

وی افزود: من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است. من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به آقای خطیب نمی‌کنم.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته؟ عنوان کرد: داشته اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌ها و شکست‌های آن غلبه دارد.

زارعی عنوان کرد: امام خامنه‌ای ۱۲ معیار برای کابینه دادند و سیاست اقدام این ۱۲ معیار را نیز اعلام کردند؛ ایشان فرمودند که مجلس با دولت همکاری کند و دولت حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد.

وی گفت: فردی که هنوز بعد از ۱۵ سال با وجود درخواست‌های متوازن شما در کمیسیون از یک اشتباه و خلاف تاریخی خود یک عذرخواهی ساده نمی‌کند و خیال می‌کند که به رئیس جمهور محترم و صادق ما لطف کرده که داخل کابینه شده، او فردا به آقای رئیس جمهور نیز در روز واقعی گوش نخواهد کرد. ما در حال صحبت کردن به نفع آقای پزشکیان هستیم چرا که دولت او دولت کار، وحدت و همبستگی ملی است؛ بیاییم به آقای پزشکیان کمک دهیم اما با اجرای قانون.

این نماینده مجلس در پایان گفت: درود بر آقای رئیس جمهور که به یک فرد اجتماعی در وزارت کشور توجه کرده است؛ آیا اگر آقای رئیس جمهور یک فردی را که بیسیم به دست جامعه را مورد تحریک قرار می‌داده، به جای آقای مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور قرار می‌داد، خوب بود؟

کد خبر: 1240261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =