پایتخت خوشنویسی جهان اسلام میزبان جشنواره بین المللی «جلوه»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه شهر قزوین در ایران و جهان اسلام به عنوان پایتخت خوشنویسی شناخته می شود گفت: در چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت، جشنواره خوشنویسی جلوه به میزبانی قزوین و در سطح بین المللی برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل زینالی اظهار کرد: در سه دوره گذشته ما میزبان این جشنواره در سطح ملی بودیم اما با توجه به جایگاه شهر قزوین در جهان اسلام در زمینه خوشنویسی در این دوره، جشنواره به سطح بین المللی ارتقا یافت و امید داریم شاهد حضور خوشنویسان جهان اسلام در این جشنواره باشیم.

وی با بیان اینکه فراخوان چهارمین جشنواره بین المللی خوشنویسی جلوه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین منتشر شده است ادامه داد: زیارت جامعه کبیره بخش ویژه این جشنواره است.

زینالی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی گسترده ای در زمینه جشنواره از طریق سایت جشنواره، رسانه ها و فضای مجازی انجام شده است یاداورشد: رایزنی ها و مذاکراتی با رایزن های فرهنگی کشورهای فارسی زبان انجام و پوستر و فراخوان جشنواره نیز برای آنها ارسال شده است تا شاهد حضور هنرمندان این کشورها هم در جشنواره باشیم. هم چنین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی جشنواره انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه از پوستر جشنواره در مراسمی رونمایی شد گفت: دبیرخانه دائمی چهارمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جلوه نیز در محل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش آمار شرکت کنندگان نشست های مشترکی با سازمان‌ها و نهادهای فرادانشگاهی اعم از شهرداری، اداره ارشاد و آموزش و پرورش، صداسیما و... برگزار شده است گفت: جشنواره در سطح بین المللی و در رده های دانشجویی، دانش آموزی و آزاد برگزار می شود.

زینالی ادامه داد: طی تفاهمی که با شهرداری قزوین منعقد کردیم به منظور اطلاع رسانی جشنواره، بیلبوردهای تبلیغاتی جشنواره در میادین اصلی شهر نصب و در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.

وی از برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره جلوه خبر داد و گفت: در محل دانشگاه آزاد قزوین نمایشگاه دائمی با موضوع مهدویت برپاست که آثار برگزیده جشنواره جلوه نیز در این نمایشگاه دائمی به نمایش درآمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه دانشجویان وکانون های دانشجویی مجریان اصلی برگزاری این جشنواره هستند خاطرنشان کرد: دو کانون «شعر و ادب» به طور ویژه در برگزاری جشنواره بین المللی جلوه نقش اساسی دارند.

زینالی با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره جلوه و تقدیر از برگزیدگان هم زمان با میلاد با سعادت حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود اظهار کرد: مراسم اختتامیه پانزدهم بهمن ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =