تعرفه بیمارستان فرهیختگان تغییری نمی‌کند/ اخذ عنوان یکِ برتر بین ۱۱۰۰ بیمارستان کشور

رئیس بیمارستان فرهیختگان گفت: با اخذ رتبه اعتباربخشی یک برتر توسط بیمارستان فرهیختگان هیچ تغییری در تعرفه این بیمارستان ایجاد نخواهد شد و این رتبه بیانگر توانمندی کمی و کیفی بیمارستان فرهیختگان و در برندینگ بیمارستان هم حائز اهمیت است.

حمیدرضا غلامرضایی جراح کلیه و مجاری ادراری، فلوشیپ پیوند کلیه، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و رئیس بیمارستان فرهیختگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص فرآیند اخذ گواهینامه اعتباربخشی یک برتر این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان های درمانی و بیمارستان های آموزشی و پژوهشی از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار میگیرند که آیا شاخص ها و استانداردهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند یا خیر؟

وی ادامه داد: هر چقدر رعایت استانداردها بهتر باشد درجه اعتباربخشی بیمارستان هم بالاتر است. بیمارستان های درمانی فقط اعتبار بخشی درمانی دارند و بیمارستانهای آموزشی اعتباربخشی هم درمانی و هم آموزشی و پژوهشی دارند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: بیمارستان فرهیختگان چون یک بیمارستان دانشگاهی است از این منظر بررسی می‌شود و در اعتبار بخشی درمانی ما در چند مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتیم و چندبار راستی آزمایی شدیم و در نهایت گواهینامه اعتباربخشی یک برتر را کسب کردیم.

وی اضافه کرد: اعتبار بخشی سالانه یکبار انجام میشود و تمام شاخص هایی که در یک بیمارستان وجود دارد از رهبری و مدیریت گرفته تا بالین و ... مورد ارزیابی قرار میگیرد که بر این اساس امتیاز داده میشود و آنهایی که امتیاز بالا دارند رتبه یک را اخذ میکنند. رتبه یک، دو و سه از نظر بیمه باعث تغییر در درآمد بیمارستان‌ها می‌شود بدین صورت که درآمد رتبه یک بیشتر از دو و رتبه دو بیشتر از رتبه سه است.

غلامرضایی تصریح کرد: اما در رتبه یک عالی و یک برتر تغییری در درآمد ایجاد نمیشود و صرفا ارزش اعتباری دارد و در واقع به بیماران اثبات میشود که این بیمارستان‌ها توانمندی بسیار بالاتری از نظر کیفی و کمی را دارا هستند.

رتبه سیزدهم بیمارستان فرهیختگان بین ۱۱۰۰ بیمارستان کشور

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های دانشگاه آزاد پیشتر سابقه رتبه یک را داشته اند و بیمارستان فرهیختگان هم یک بار این رتبه را کسب کرده است، ادامه داد: این اولین بار است که بیمارستان فرهیختگان در بین ۱۰ بیمارستان دانشکاه آزاد اسلامی رتبه یک برتر را کسب کرده است.

غلامرضایی افزود: این ارزیابی میان ۱۱۰۰ بیمارستان کشور صورت گرفته است که از این میان ۶۰ بیمارستان برای اخذ رتبه یک برتر انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ بیمارستان یک عالی و مابقی یک برتر شدند که بیمارستان فرهیختگان در بین ۱۱۰۰ بیمارستان رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان فرهیختگان در پنجمین دوره ارزیابی اعتباربخشی ملی از طرف ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۲ برای دومین بار موفق به اخذ رتبه یک در میان ۱۰۰۰ بیمارستان سطح کشور شد که با توجه به امتیاز کسب شده مشمول ارزیابی مجدد جهت اخذ رتبه یک برتر / عالی گردید که مجددا توسط ارزیابان کشوری مورد راستی آزمایی قرار گرفت و نهایتا منجربه اخذ رتبه یک برتری در میان بیمارستان های کشور شد.

رعایت حقوق بیمار اولویت اصلی بیمارستان فرهیختگان است/ کدام شاخص‌ها باعث کسب رتبه یک برتر شد؟

غلامرضایی با تأکید بر اینکه رعایت حقوق بیمار اولویت اصلی بیمارستان فرهیختگان است،تصریح کرد: در میان بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان فرهیختگان تنها بیمارستانی است که موفق به اخذ گواهینامه یک برتر شده است که افتخاری گرانقدر و ارزشمند برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.حمایت و همراهی تیم مدیریت و رهبری، اولویت بخشی به ایمنی بیمار، بیمار محور بودن بیمارستان، الویت بخشی به ارتقاء رضایتمندی گیرندگان خدمت، بکارگیری تجهیزات پزشکی به روز و همکاری با پرسنل و پزشکان مجرب،تلاش مستمر و همه جانبه پرسنل در اجرای استانداردهای اعتباربخشی و توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی – تشخیصی به گیرندگان خدمت از شاخص های مهم دستیابی به این رتبه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =