خواسته جامعه پزشکی صرفا تعرفه نیست/ جلوی توهین برخی رسانه‌ها باید گرفته شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دوران ریاست جمهوری دکتر پزشکیان برای نظام سلامت کشور یک فرصت است و امیدواریم مشکلات برطرف و شاهد تکریم پزشکان باشیم؛ برخی رسانه‌ها اهانت‌هایی می‌کنند که باید جلوی این موضوع گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد در نشست سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی که شب گذشته با حضور اعضای هیئت ممتحنه در هتل استقلال تهران برگزار شد، اظهار کرد: در طول سه سال ما یک روال مشخص در معاونت آموزشی دنبال کردیم و آن روال «تحول» بود بنابراین سعی کردیم در جاهایی که لازم است تغییرات لازم را بدهیم چرا که آئین نامه های آموزشی در همه جای دنیا منعطف است.

برگزاری سالانه بیش از ۴۰ آزمون/ضرورت رعایت شأن و تکریم پزشکان

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۴۰ آزمون برگزار می‌کنیم، ادامه داد: اگر در برگزاری این آزمون‌ها کوچکترین خطایی رخ دهد وزارت بهداشت که هیچ امنیت کشور زیر سوال می‌رود. آزمون‌های بورد افتخار ما است و در واقع برگزاری سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی نشان دهنده این است که صیانت آموزش علوم پزشکی مدیون اساتید این حوزه بوده است.

باقری‌فرد با اشاره به آزمون ارتقا دستیاری هم گفت: آخرین اقدام ما در این حوزه تفویض اختیار به دانشگاه ها بود. مطالبه شما باید این باشد که آزمونی به اسم آزمون ارتقا نه توسط ما و نه توسط دانشگاه وجود نداشته باشد. یکی از مشکلات ما این است که از بیرون برای ما بدون درنظر گرفتن زیرساخت و امکانات تصمیم میگیرند در صورتی که جامعه پزشکی باید خودش تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به روز پزشک خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوران ریاست جمهوری دکتر پزشکیان که برای نظام سلامت کشور یک فرصت است مشکلات تا حد زیادی برطرف شود و ما شاهد تکریم پزشکان در کشور باشیم.برخی رسانه‌ها اهانت‌هایی می‌کنند که باید جلوی این موضوع گرفته شود.

عضو بورد شدن سهمیه نیست بلکه صلاحیت است

باقری فرد با تأکید بر اینکه خواسته جامعه پزشکی صرفا تعرفه نیست، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر پزشک عمومی و متخصص در کشور داریم که حضرت آقا هم در سخنرانی خود اشاره کردند و از این تعداد ۲۲ هزار نفر عضو هیئت علمی و ۲۲۰۰ نفر هم عضو بورد هستند.

وی با تأکید بر اینکه عضو بورد شدن سهمیه نیست بلکه صلاحیت است، افزود: همواره سعی کرده ام حرف یکایک اساتید و دلسوزان نظام آموزش کشور را بشنوم.

به رسمیت شناختن دستیاران توسط دولت و مجلس یک نقطه عطف است

باقری فرد با بیان اینکه امسال برای اولین بار کارت شناسایی متحدالشکل اعضای هیئت علمی را اجرایی کردیم تصریح کرد: همچنین امسال برای اولین بار با همت مجلس بودجه مستقل به میزان ۳.۵ همت مصوب شده و از اول امسال هم پرداخت می‌شود اما صرف نظر از مبلغ؛ نکته مهم این مصوبه این بود که دولت و مجلس دستیاران را به رسمیت شناختند.

معاون آموزشی بعدی طرح‌های خوب را ادامه دهد

وی گفت: امیدواریم دیگر از حق الزحمه دستیاران صحبت نکنیم و بگوییم حقوق دستیاران تا از آرامش روانی بیشتری برخوردار شوند و از بیمه و امکانات برخورار باشند. انتظار ما از معاون آموزشی بعدی این است که اگر طرح ها و اقدامات خوب بوده آنها را ادامه دهد تا اسراف در منابع کشور صورت نگیرد.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم مسئولیت برگزاری و میزبانی آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی توسط این دانشگاه را ارزشمند و حاصل فعالیت بین‌بخشی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه بزرگداشت روزپزشک قرار داریم، خاطرنشان کرد: این روز فرصت مغتنمی برای قدردانی از جامعه سپیدپوش پزشکی است.

زالی با تاکید بر اینکه اختصاص روزی در تقویم به نام روز پزشک، فرصتی است که قدردان تلاش پزشکان در اقصی‌ نقاط کشور باشیم، گفت: پزشکان در فراز و فرودهای ‌مختلف همواره همراه و در کنار مردم بودند.

محسن عباسی دبیر شورای آموزشی و تخصصی بورد نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی ۱۴۰۳ ارائه داد و گفت: ۸۵۰ نفر اعضای هیئت علمی عضو دانشنامه تخصصی و ۲۵۰ نفر عضو دانشنامه فوق تخصصی هستند که به طراحی و نظم‌دهی پرداختند. برای اولین دوره این آزمون‌ها به صورت کلان منطقه‌ای با هدف فعالیت بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشرو در سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون امسال در اختیار پنج‌قطب کلان منطقه است، از عملکرد مطلوب دانشگاه‌های علوم پزشکی در آزمون‌های مذکور خبر داد و اضافه کرد: آزمون کتبی تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی هشتم شهریورماه به صورت الکترونیک در مراکز آمایشی برگزار می‌شود.

نحوه طراحی سوالات، نگاهی نوین به نحوه ارزشیابی و بازنگری برنامه‌های آموزشی از دیگر مواردی بود که عباسی به آن اشاره کرد.

معرفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان قطب برتر آزمون‌های ارتقا ۱۴۰۳

گفتنی است آیین تقدیر از طراحان سی‌وهشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و هفتادویکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید و مسئولان برگزار شد. در آزمون‌های ارتقا سی‌وهشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و هفتادویکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز مشارکت داشتند که از این میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان قطب برتر و نمونه آزمون‌های ارتقا و گواهینامه ۱۴۰۳ معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =