نتانیاهو حاضر به اخذ تصمیمات شجاعانه‌ نیست

عضو پیشین کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که او حاضر به اتخاذ تصمیمات شجاعانه‌ای برای بازگرداندن اسرا نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «گادی آیزنکوت» عضو پیشین کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و نماینده حزب «اردوگاه اصلی» در اپوزیسیون این رژیم امروز سه شنبه در گفتگویی که با یکی از رادیوهای عبری داشت، گفت: نتانیاهو می‌خواهد افراد ربوده‌ شده (اسرای صهیونیست) بازگردند اما حاضر به اتخاذ تصمیمات شجاعانه‌ای نیست.

آیزنکوت با اشاره به بیانیه‌های متعددی درباره توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه که در چند روز گذشته از سوی دفتر نتانیاهو منتشر شدند، گفت: او (نتانیاهو) تصمیمات خود را با ارسال پیامک اطلاع می‌دهد و من شاهد این مساله بودم و به همین دلیل نیز از دولت خارج شدم.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، حزب اردوگاه اصلی به ریاست بنی گانتس ژوئن گذشته از کابینه رژیم صهیونیستی انصراف داد.

آیزنکوت در ادامه این گفتگو با اشاره به مخالفت نتانیاهو با توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه گفت: تمامی روسای دستگاه‌های امنیتی و بیشتر وزرای کابینه و «دیوید امسالم» وزیر همکاری منطقه‌ای (از چهره‌های نزدیک به نتانیاهو) و دیگران برای رسیدن به توافقی جامع و قرارداد فراگیری که ما از آن حمایت کردیم، فشار آوردند و تنها یک مخالف وجود دارد و آن هم نتانیاهو است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» روز دوشنبه نوشت که هیات رژیم صهیونیستی در مذاکرات درباره آتش‌بس غزه بدون هیچ گونه پیشرفتی در مذاکرات درباره محور فیلادلفیا، از قاهره به تل‌آویو بازگشتند.

این روزنامه به نقل از یک منبع صهیونیست آگاه از جزئیات گفتگوها نوشت، «داستان محور فیلادلفیا هنوز تمام نشده و هیچ توافقی درباره آن صورت نگرفته و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) حاضر به عقب‌نشینی از موضعگیری خود در این خصوص نیست.»

این منبع تاکید کرد: «شکاف در آنجا است که اسرائیل می‌خواهد نیروهایش در آنجا (محور فیلادلفیا) بمانند اما مصری‌ها و فلسطینی‌ها بر عقب‌نشینی کامل ارتش اسرائیل از آنجا تاکید دارند.»

نتانیاهو روز یکشنبه نیز اصرار خود بر تداوم کنترل نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا را اعلام کرد، در مقابل «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون این رژیم او را به وقت‌کشی و مختل کردن مذاکرات متهم کرد.

مصر، قطر و آمریکا عصر یکشنبه پس از اتمام مذاکرات دو روزه در قاهره، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن در مذاکرات پیشنهاد جدیدی را جهت کاهش اختلافات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای توقف فوری جنگ غزه و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای در پیش گرفتن تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و تلاش برای بهبود وضعیت انسانی آن، به حملات ویرانگر خود ادامه می‌دهد و طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار قربانیان این حملات امروز به ۴۰ هزار و ۱۷۳ شهید و ۹۲ هزار و ۸۵۷ زخمی رسیده است.

انتهای پیام/



کد خبر: 1240593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =