صدور مجوز برای ساخت باغ وحش در چیتگر به کجا رسید؟

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست: صدور مجوز در این زمینه را خیلی محدود و سختگیرانه کرده‌ایم چراکه در حال حاضر باغ وحش‌های فعلی را از نظر کیفی ارزیابی و بر اساس بازرسی به عمل آمده آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم. کاستی‌ها را به‌صورت جدی به آن‌ها تذکر می‌دهیم تا به استاندارد روز نزدیک شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوزی برای احداث باغ وحش در منطقه چیتگر صادر نکردیم و نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حمله ببر به عوامل یک برنامه تلویزیونی در باغ وحش صفادشت

چندی پیش قاسم محمدی - مدیر باغ وحش ارم – نسبت به‌راه اندازی یک مرکز حیات وحش در نزدیکی باغ وحش ارم ابراز نگرانی کرده و گفته بود: بخش خصوصی با پیگیری شهرداری تهران در تلاش است مرکز نگهداری حیات وحش را در منطقه چیتگر راه اندازی کند این در حالیست که بر اساس استانداردهای موجود دست کم ۴۰ کیلومتر بین دو مرکز نگهداری از حیات وحش باید فاصله وجود داشته باشد.

غلامرضا ابدالی- مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست – در گفتگو با ایسنا ضمن تاکید بر عدم صدور مجوز برای ساخت یک باغ وحش در چیتگر درباره تعیین فاصله بین دو باغ وحش اظهار کرد: سازمان دامپزشکی فاصله بین آن‌ها را طبق ضوابط و قوانین خود تعیین می‌کند و ما بر این اساس عمل می‌کنیم.

وی درباره دستورالعمل صدور مجوز برای باغ وحش‌ها گفت: دستورالعمل لازم را به منظور صدور مجوز باغ وحش‌ها داریم که مربوط به سال ۹۹ است. متقاضیان صدور مجوز برای باغ وحش و مراکز نگهداری از حیات وحش باید روال قانونی را طی کنند و پس از بررسی کارشناسان، طبق دستورالعمل درباره صدور مجوز تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد به‌روز رسانی این دستورالعمل اظهارکرد: به‌طور قطع هر موردی که نیاز باشد را به‌روز رسانی می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه درخواست‌های زیادی برای راه‌اندازی باغ وحش و مراکز نگهداری از حیات وحش ارایه نشده است، تاکید کرد: صدور مجوز در این زمینه را خیلی محدود و سختگیرانه کرده‌ایم چراکه در حال حاضر باغ وحش‌های فعلی را از نظر کیفی ارزیابی و بر اساس بازرسی به عمل آمده آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم. کاستی‌ها را به‌صورت جدی به آن‌ها تذکر می‌دهیم تا به استاندارد روز نزدیک شوند.

ابدالی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای روز دنیا از سوی باغ وحش‌ها گفت: این استانداردها مربوط به فضای کلی باغ وحش، فضای نگهداری حیوانات و از همه مهمتر توجه باغ وحش به رسالت اصلی خود یعنی آموزش مردم برای حفاظت از گونه‌های جانوری است.

وی اضافه کرد: رعایت استانداردهای مربوط به پساب و فاضلاب، به کارگیری افراد آموزش‌دیده و ماهر همچنین کارشناسان و دامپزشکان مجرب از دیگر مواردی است که هم در ارزیابی باغ وحش‌های کنونی و هم صدور مجوزهای جدید مدنظر قرار می‌گیرد.

ابدالی در پایان اظهار کرد: لاوه بر آنکه کارشناسان ما به‌صورت ادواری بر باغ وحش‌ها نظارت و عملکرد آن‌ها را ارزیابی می‌کنند، این مراکز از سازمان محیط زیست درباره تمام گونه‌هایی که وارد باغ وحش‌ها یا از آن خارج می‌شود، استعلام می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1240616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =