۲ خوراکی کلیدی برای یک رژیم لاغری موفق

دانشمندان پس از یک پژوهش چند ساله دو خوراکی کلیدی برای یک رژیم لاغری موفق را فاش کردند!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ پژوهشی جدید به شرکت کنندگان کمک کرده است با یک رژیم غذایی منعطف مقادیر قابل توجهی وزن کم کنند؛ خوردن پروتئین و فیبر کلید موفقیت رژیم غذایی است.

بیشتر بخوانید:

فرمول جالب لاغری در خواب

به نقل از نیوز ویک، بیست و دو نفری که برنامه بهبود رژیم غذایی فردی آی دیپ را تکمیل کردند، تحت نظارت دانشمندان دانشگاه ایلینویز بیش از دو سال جلسات آموزش رژیم غذایی، یادگیری در مورد مواد مغذی کلیدی و ایجاد مهارت‌های آشپزی را پشت سر گذاشتند. شرکت کنندگان در این پژوهش کالری دریافتی خود در روز را به ۱۵۰۰ کالری محدود کردند که بسیار کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری در روزی است که به طور معمول توصیه می‌شود.

به این شرکت کنندگان گفته شد مصرف پروتئین خود را به حدود ۸۰ گرم و فیبر مصرفی خود را به حدود ۲۰ گرم در روز افزایش دهند. میندی لی، متخصص تغذیه و نویسنده اصلی این پژوهش در بیانیه‌ای گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد افزایش مصرف پروتئین و فیبر و در عین حال کاهش کالری به طور همزمان برای بهینه‌سازی ایمنی و اثربخشی رژیم‌های کاهش وزن مورد نیاز است.»

مطالعات جدید درباره رژیم‌های غذایی و تغذیه نشان می‌دهد پروتئین به بدن کمک می‌کند تا توده عضلانی را حفظ کند. حفظ عضلات بدن به حفظ یا بهبود متابولیسم و کاهش وزن پایدار کمک می‌کند. در همین حال، خوردن فیبر باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سلامت روده نیز کمک می‌کند. مصرف فیبر برای رژیم‌های لاغری ایده‌آل است، زیرا فیبر به جذب کالری کمتر کمک می‌کند، اما باعث ایجاد گرسنگی نمی‌شود.

پس از یک سال، ۴۱ درصد از شرکت کنندگان این پژوهش به عنوان موفق دسته بندی شدند و به طور متوسط ۱۲.۹ درصد از وزن بدن خود را کاهش دادند. در مقایسه، افرادی که در این پژوهش به موفقیت نرسیدند به طور متوسط ۲ درصد از وزن بدن خود را کاهش داده بودند. افرادی که در این پژوهش بیشترین میزان وزن را از دست دادند مقادیر بیشتری پروتئین و فیبر مصرف کرده بودند. دانشمندان با کمک این پژوهش ارتباطی قوی میان مصرف پروتئین و فیبر با کاهش وزن در رژیم غذایی کشف کرند.

کاهش سریع وزن می‌تواند منجر به آب شدن عضلات و همچنین کاهش چربی بدن شود، اما شرکت کنندگانی که در این پؤوهش پروتئین بیشتری مصرف کرده بودند عمدتاً سلول‌های چربی خود را از دست دادند و بیشتر توده عضلاتشان دست نخورده باقی ماند. این افراد توانستند در طی پژوهش ۵ درصد از وزن اولیه خود را کاهش دهند. شرکت کنندگان این پژوهش به طور کلی موفق شدند با مصرف پروتئین در مدت شش ماه از هدر رفتن توده‌های عضلانی خود جلوگیری کنند و به طور متوسط ۷.۵ کیلوگرم از چربی بدن خود را آب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =