مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در یزد

همزمان با اربعین حسینی، جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیرهای مختلف در شهر یزد راهپیمایی می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، همزمان با اربعین حسینی و همگام با سراسر کشور، راهپیمایی جاماندگان «اربعین حسینی» در یزد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور پرشور عزاداران حسینی در مسیرهای مختلف در شهر یزد بر پا می‌شود که اجتماع بزرگ عزاداران حسینی ساعت 6 صبح یکشنبه چهارم شهریورماه از جوار مزار شهید گمنام تپه نورالشهدای پارک کوهستان به سمت تفت (جاده سلامت) از جمله این مراسم است.

مراسم پیاده‌روی عزاداران با عنوان «هم‌نوایان اربعین» نیز ساعت 8 صبح روز یکشنبه چهارم شهریورماه همزمان با اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا مرقد مطهر شهید گمنام واقع در صحن حسینیه بزرگ نجف‌آباد برگزار می‌شود.

مراسم دیگری نیز با عنوان «حرم به حرم» ساعت 16 در روز اربعین حسینی با حضور عاشقان حسینی از امامزاده جعفر(ع) یزد واقع در بعثت به سمت امامزاده سیدجعفر محمد(ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

در این آئین معنوی بسیاری از عاشقان امام حسین (ع) که امکان حضور در مسیر راهپیمایی اربعین را نداشتند، برای عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش حضور یافته و به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

قرائت زیارت اربعین، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری از جمله برنامه‌های این مراسم در روز اربعین حسینی خواهد بود.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1240964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =