جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است

در حالی که بازنشستگان از تاخیر در اجرای احکام متناسب سازی حقوق خود می گویند، معاون صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که ابلاغ نشدن جداول مربوطه از سوی سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی علت اصلی آن است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه و به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان آمده است و به دنبال آن در قانون بودجه امسال که سال نخست اجرای این برنامه به شمار می رود نیز این حکم مورد تایید قرار گرفت تا از محل یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده منابع آن تامین شود.

بیشتر بخوانید:

صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با این وجود آنکه در اواخر دولت سیزدهم و به دستور سرپرست ریاست جمهوری به صورت علی الحساب ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری پرداخت شده است، اما با گذشت پنج ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز احکام متناسب سازی این قشر صادر نشده است.

در این ارتباط، معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری روز سه شنبه اعلام کرد: در صورت ابلاغ جداول مربوطه و محاسبه مبلغ متناسب سازی، احکام اصلاحی حقوق بازنشستگان این صندوق در اسرع وقت انجام می شود.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی‌نژاد افزود: در صورتی که سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ ساعت قابل صدور است.

وی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، اظهار داشت: این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

فیضی نژاد یادآور شد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری که یکم مردادماه امسال به تصویب هیات وزیران رسیده است، سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور موظف هستند جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ کنند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول است، از سوی سازمان‌های مذکور ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این صندوق آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

خبر خوش منظور برای بازنشستگان؛ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق تصویب شد

سوم تیرماه امسال هیات وزیران به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند «ر» تبصره ۶ و بند « د » تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ مصوب کرد تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون متناسب سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان کشوری به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت شود که مصوبه از تیرماه اجرایی شد.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال نخست معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ مقرر شده است مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شود؛ منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این حکم از قانون برنامه هفتم در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

کد خبر: 1241187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =