هزینه‌های سرسام‌آور آموزش عالی در آمریکا/ امنیت دانشگاه‌ها را برقرار کنید

مطالبات اصلی دانشجویان آمریکایی از رئیس جمهور آینده این کشور شامل امنیت دانشگاه‌ها، برابری و عدالت و افزایش هزینه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۴۱ میلیون جوان آمریکایی واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند که از این تعداد ۸ میلیون نفر نخستین بار است که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که شنیدن نگرانی‌های جوانان آمریکایی ضروری است.

کمتر از ۱۰۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است. تلاش ستادهای انتخاباتی ترامپ و هریس برای جلب آرای جوانان مضاعف شده است. آخرین نظرسنجی انجام شده از دانشجویان آمریکایی نشان می‌دهد که امنیت دانشگاه‌ها، برابری و عدالت و افزایش هزینه‌ها کلیدی‌ترین مسائل آموزش هستند.

با وجود این که یکی از مناظرات دانشجویی انتخابات در ژوئن ۲۰۲۴ به موضوع وام‌های دانشجویی اختصاص داده شد، کارشناسان معتقدند مسائل آموزشی مانند بدهی دانشجویان، عدالت آموزشی و امنیت مراکز آموزشی باید در کانون توجه بحث‌های ملی و پوشش‌های رسانه‌ای قرار بگیرند.

نتایج نظرسنجی از دانشجویان آمریکایی نشان می‌دهد که این دانشجویان معتقدند دانشگاه نه تنها باید به جوانان آموزش دهد که چگونه کار کنند، بلکه باید زندگی کردن را هم آموزش دهد تا به عضوی بهتر برای جامعه تبدیل شوند. به عبارت دیگر، مشارکت مدنی و دولت، شایستگی فرهنگی، رهبری و مهارت‌های اجتماعی همگی باید نتایج یادگیری در دانشگاه باشد.

افزایش ۱۷۹ درصدی هزینه‌های دانشگاه‌های آمریکا در ۲۰ سال گذشته

یکی از موضوعات مهم آموزش در سطح ملی و ایالتی آمریکا در سال ۲۰۲۴ افزایش هزینه‌های آموزش عالی و بحران بدهی دانشجویان است. همه دانشجویان خواستار در اولویت قرار گرفتن این موضوع هستند. از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ میانگین هزینه‌های یک کالج چهار ساله ۱۷۹ درصد افزایش یافته است که تقریبا ۹ درصد در سال می‌شود.

این موضوع باعث شده است که تعداد زیادی از جوانان در سراسر آمریکا از سیاستمداران بخواهند اقدامات بیشتری انجام دهند. یکی از دانشجویان در مصاحبه‌ای گفت که بودجه دانشگاه‌ها کم است و معمولا استادان به دلیل حقوق پایین، به دنبال شغل دوم هستند.

۳۵ تیراندازی در مراکز آموزشی آمریکا در یکسال

امنیت دانشگاه‌ها یکی دیگر از موضوعات مهم جوانان آمریکایی است. برای مثال در دسامبر ۲۰۲۳ یک مرد مسلح با حمله به دانشگاه، ۳ نفر از استادان را کشت. تا ۱۱ جولای ۲۰۲۴، ۳۵ تیراندازی در مراکز آموزشی رخ داد که ۹ مورد در محوطه دانشگاه بود.

دانشجویان معتقدند که با وجود توجه رسانه‌ها به تیراندازی در مراکز آموزشی؛ اما به سرعت فراموش می‌شوند. در حالی که دانشجویان، استادان و خانواده‌هایشان تا مدت‌ها از پیامدهای این اتفاقات رنج می‌برند.

کارشناسان معتقدند که نامزدهای ریاست جمهوری در ۱۰۰ روز قبل از انتخابات باید به دنبال راه‌هایی برای توجه به دیدگاه‌های جوانان باشند تا مشارکت آن‌ها در انتخابات را افزایش دهند. چرا که مشارکت جوانان، سرمایه‌ دموکراسی است.

کارشناسان همچنین راهکارهایی برای تمرکز بیشتر رهبران و تصمیم‌گیرندگان در استفاده از دیدگاه‌های جوانان در سیاست‌گذاری‌ها پیشنهاد می‌کنند که شامل موارد زیر است؛ فضاهایی برای شنیدن دیدگاه‌های جوانان ایجاد شود. لازم است این دیدگاه‌ها به صورت واقعی مورد توجه قرار گیرند. برای مثال، دانش‌آموزان دبیرستانی در نوادای آمریکا می‌توانند به قوه مقننه قانون ارائه کنند و در صورت تایید نمایندگان، به فرمانداری ابلاغ خواهد شد. همکاری با سازمان‌ها و جنبش‌های تحت رهبری جوانان یکی دیگر از اقداماتی است که رهبران آمریکایی باید مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =