۲۶ سال بلاتکلیفی برای ساخت تله‌کابین، زیبنده گلستان نیست

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با گلایه از ۲۶ سال چشم‌انتظاری برای ساخت تله‌کابین در این استان گفت: سنگ‌اندازی برای ساخت تله‌کابین گرگان در حالی انجام شده که استان‌های همجوار چند نمونه مشابه دارند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، رمضانعلی سنگدوینی روز چهارشنبه در مراسم متمرکز معرفی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت شهرستان گرگان اظهار کرد: در جلسه رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی، مطالبه جدی ما کمک به تحقق این پروژه‌ و هموار شدن مسیر رشد و توسعه استان محروم گلستان بود.

وی با بیان اینکه گرگان نیاز به کار بیشتر از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر دارد، تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع مردم اقتصاد و معیشت است و باید اقداماتی انجام شود که نتیجه آن پویایی بیشتر گرگان باشد. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جزیره آشوراده بیش از ۲۰ سال بلاتکلیف بود اما با اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر زنده شد، تصریح کرد: این پروژه از این پس نیز باید پیگیری شود تا به نتیجه برسد، هر مسئولی که از ادامه این پروژه‌ها سر باز بزند به استان خیانت کرده است.

سنگدوینی شیرین‌سازی آب دریا را الزامی دانست و گفت: یکی از راه‌های مهم برای مدیریت کم آبی و تنش آبی، شیرین‌سازی آب دریا است که انتظار ما از دولت چهاردهم پیگیری این پروژه است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گلستان، احداث نیروگاه علی‌آبادکتول و کمربندی گرگان از جمله پروژه‌هایی است که باید پیگیری‌های مربوط به آن همچنان تداوم یابد، تصریح کرد: مدیران باید مردمی باشند و از نزدیک پای درد دل مردم بنشینند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای حل مشکل برق شد و توضیح داد: دیروز با معاون وزیر نیرو تماس گرفتم و از قطعی برق مشترکان خانگی گلایه کردم، در شرایطی که برق صنعت و چاه‌های کشاورزی قطع است برق مشترکان خانگی نیز قطع شده که باید برای خروج از این وضعیت تدبیری اندیشیده شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته از انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ظرفیت تولید ۱۴۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد با این حال از این ظرفیت استفاده نشده و بخش خصوصی پای کار آورده نشد لذا مردم با مشکل قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1241376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =