ژاپن با فیلم کوراساوا به رقابت اسکار آمد

سینمای ژاپن فیلم «ابر» ساخته کیوشی کوراساوا را پیش از رونمایی در جشنواره ونیز، به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار ۲۰۲۵ برگزید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ در ادامه معرفی فیلم از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵، سینمای ژاپن فیلم «ابر» به کارگردانی کیوشی کوراساوا را به آکادمی اسکار معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛

انیمیشن «در سایه سرو» برای سومین بار به آکادمی اسکار معرفی شد

این فیلم داستان مرد جوانی را دنبال می‌کند که کالاهای خود را به صورت آنلاین می‌فروشد و خود را در مرکز مجموعه‌ای از رویدادهای مرموز می‌بیند که زندگی او را به خطر می‌اندازد.

فیلم سینمایی «ابر» برای نمایش خارج از رقابت در جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده، جایی که کوروساوا فیلمساز ژاپنی پیش از این برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی با فیلم «همسر جاسوس» در سال ۲۰۲۰ شده بود.

این فیلمساز پیش از این جایزه هیات داوران و کارگردانی کن را به ترتیب برای فیلم‌های «سونات توکیو» (۲۰۰۸) و «سفری به ساحل» (۲۰۱۵) را نیز کسب کرده است.

ژاپن سال گذشته با فیلم «روزهای عالی» ساخته ویم وندرس نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد و در سال ۲۰۲۲ با فیلم «ماشین منو بران» ساخته ریوسکه هاماگوچی برنده جایزه اسکار شد. فیلم «عزیمت‌ ها» ساخته یوجیرو تاکیتا هم در سال ۲۰۰۸ برای ژاپن اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را کسب کرده بود.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

اتریش، آلمان، ایرلند، عراق، لتونی، لیتوانی، فلسطین، تایوان و اروگوئه کشورهایی هستند که تاکنون فیلم‌های برگزیده خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1241465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =