تبادل اسرا اهمیتی برای نتانیاهو ندارد / افزایش روز افزون اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی

اعتراض خانواده‌های اسرای اسرائیلی نسبت به بی‌تفاوتی کابینه رژیم روز به روز در حال افزایش است و در حالی که از رژیم می‌خواهند وعده خود برای مبادله زندانیان و بازگرداندن آنها به خانه را عملی کنند اما ظاهرا این مسئله اهمیتی برای نتانیاهو ندارد و کابینه از اجرای آن طفره می‌رود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتی که علیه مردم غزه مرتکب شده از یک طرف و مقاومت سرسختانه گروه‌های فلسطینی از طرف دیگر، روزهای سختی را هم در داخل و هم در محیط بین الملل می‌گذراند. اعتراضات و شکایات هم در خارج از کشور و هم از سوی متحدان نتانیاهو در اروپا و آمریکا فشار بر رژیم را افزایش داده و به نظر می‌رسد هرج و مرج این کشور را فرا گرفته است.

نارضایتی‌ها در اسرائیل هر روز در حال افزایش است. از طرفی اختلافات در احزاب مختلف بر سر چگونگی برخورد با مسئله غزه بالا گرفته است. علاوه بر این، خانواه‌های گروگان‌هایی رژیم خواستار عمل نتانیاهو به وعده خود برای مبادله زندانیان و بازگرداندن آنها به خانه هستند؛ مسئله‌ای که ظاهرا اهمیتی برای نتانیاهو ندارد و کابینه وی از آن طفره می‌رود. زیرا برای آزادسازی اسرا نیاز است تا ابتدا حملات اسرائیل در منطقه پایان یابد اما افرادی از حزب راست گرای اسرائیل مانند بن‌گویر همچنان خواستار حملات بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید:

زمان انتقام ایران از رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است/ قرار گرفتن اسرائیل در وضعیت اضطراری دلیل دست و پا زدن‌ کشورهای غربی

در روزهای اخیر، 22 نفر از خانواده‌های گروگان‌ها در اعتراض به این موارد در یک حرکت نمادین به سمت دیوارهای مرزی غزه رفته و با بلندگو عزیزانشان را صدا کردند. آنها تی شرت‌هایی با رد دست‌های خونی به تن داشته و در حالی که عکس فرزندانشان را به همراه داشتند، تابلویی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «خون آنها -گروگان‌ها- به دست دولت است، اگر دولت آنها را بازنگرداند، ما این کار را خواهیم کرد».

همچنین خبرگزاری‌های اسرائیلی می‌گویند بیش از صد نفر از گروگان‌های آزاد شده و اعضای خانواده‌هایی که هنوز در اسارت غزه هستند، به میری رگو -وزیر حمل و نقل- نامه نوشتند و از او خواستند که از نام یا عکس عزیزانشان در مراسم دولتی برنامه‌ریزی شده برای بزرگداشت حمله حماس در 7 اکتبر استفاده نکند و او را ترغیب کردند که از برگزاری این رویداد به طور کلی تجدید نظر کند.

بسیاری از خانواده‌های گروگان‌ها، دولت را مسئول ناتوانی در بازگرداندن گروگان‌های باقی‌مانده می‌دانند و بنیامین نتانیاهو و متحدان سیاسی‌اش را به خرابکاری در دورنمای توافق آتش‌بس گروگان‌ها متهم می‌کنند. این اوضاع و اعتراضات فقط در داخل کشور نیست بلکه مجامع بین المللی نیز به شدت از نتانیاهو و افراطیون اسرائیلی ابراز انزجار کرده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشت دولت بایدن ششمین دسته از تحریم‌های خود را علیه خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری صادر کرد و گروهی را در لیست سیاه خود قرار داد. همچنین جوزف بورل -مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- نیز خواستار تحریم علیه تحریم‌ها علیه وزرای راست افراطی اسرائیل و سازمان‌های شهرک نشین شد که ایرلند نیز از آن حمایت کرد.

هر چند این تحریم‌ها اعتراضات اسرائیل را به همراه داشت اما جنایت‌های اسرائیل به قدری گسترده است که هیچ چشمی دیگر نمی تواند آن را نادیده بگیرد. حتی در داخل اسرائیل نیز موجی از نگرانی‌ها و اعتراضات باعث شده تا نتانیاهو جسلات اضطراری برگزار کنند. اکنون نه تنها مردم خاورمیانه بلکه اتحادیه اروپا و آمریکا نیز با اعمال تحریم به اسرائیل خواستار تنبیه این کشور هستند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1241570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =